iedereen heeft wel als kind,later als ik groot ben wil ik....worden???ben je dat ook geworden of doe je totaal iets anders.

ben benieuwd wat men als kind graag wilde worden en of ze dat ook geworden zijn of iest anders doen.wat je daar voor gedaan heb of gelaten heb om je doel te bereiken.

zo ben ik dus nog op mijn 34ste begoinnen met een opleiding tot beveiliger en vroeger wilde ik altijd graag bij de politie.Wat ik er voor gelaten heb is een vaste baan vlak bij huis op geven,wat ik er voor gedaan heb ik kei hard leren en binnen 9 maanden alle papieren behaald met zeer goede cijfers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bravo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja heerlijk om dit werk te doen bevalt me uitstekend en ik ben blij de stap te hebben genmaakt.was wel even angstig allemaal omdat ik ook een gezin heb.maar gelukkig en blij dat ik het gedaan heb.
bedankt voor je feleicitatie

Het beste antwoord

Als kind wilde ik niets anders dan schrijfster worden.

Zo gauw ik kon praten vertelde ik voortdurend allerlei verhaaltjes, zodra ik kon lezen las ik alles dat los en vast zat en op dat moment wilde ik niets liever dan zelf kunnen schrijven.
Nog voor ik goed en wel op school zat kon ik dat dan ook; ik was nergens anders mee bezig om maar zo veel mogelijk woorden te leren zodat ik een verhaal zou kunnen gaan schrijven.

Nu ben ik daar nog altijd mee bezig, zelfs stiekem tussendoor op mijn werk en voor de rest in al mijn vrije tijd. Ik droom ervan om eens een boek uit te geven en geloof erin dat dat ooit gaat gebeuren.

Ja, die droom is ontstaan vanaf dat ik ben geboren en heeft mij nooit meer verlaten. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Nee. Ik werk nu in de IT en dat had ik als kind niet bepaald in gedachten (toen had ik nog amper van een computer gehoord).

Ik wilde altijd iets worden waarmee ik veel kon reizen. Als Floortje Dessing toen al veel op tv geweest was, had ik vast en zeker Floortje Dessing willen worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wilde dierenarts worden, maar dan moet je geen schoolverlater zijn met 18 jaar.
een paar jaar terug heb ik de opleiding kattengedragstherapie gedaan.
werk daarin komt niet van de grond, maar ik vond de opleiding geweldig leuk en interessant, dus verloren is het niet.
in het negatieve; ik wist al van jongs af aan wat ik niet wilde worden, nl moeder.
in dat streven ben ik wel geslaagd ; )
14 jaar geleden
Als kleuter wilde ik altijd Oma worden, dat leek mij de ideale 'baan' ach de kans is groot dat ik die baan nog eens gaan vervullen.
Later wilde ik zuster worden en dat ben ik ook geworden.
Nu (ben 45) ben ik aan het zoeken naar iets heel anders heb alleen nog geen idee wat, maar de verzorging wil ik uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde later soldaat worden. Dat is gelukt. Ik ben een behoorlijke periode beroepsmilitair geweest.

Een geweldige baan, maar het verdient voor geen meter :-)

Daarna ben ik makelaar c.q. vastgoeddeskundige geworden. Daarmee heb ik een aanmerkelijk hoger salaris gehad. Dat mag ook wel want 60 uur per week in de zomermaanden is heel gewoon.

Toch ben ik er ondertussen voor mezelf wel uit veel geld verdienen (en dus geen tijd om het op te maken) voor mij niet de bevrediging geeft die ik zoek.

Je zou altijd werk 'moeten' doen wat je leuk vindt en daarmee ben ik momenteel weer bezig :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kleuter leerde ik een rijmpje; Oh was ik maar groot, dan kocht ik een echte motorboot.
Inmiddels woon ik op een oud vrachtschip van 50 meter dus dat is gelukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde altijd als kind een kano of een skif. Mijn moeder zij - zeer stimulerend - dat doe je maar als je 21 bent.
Is er dus nooit van gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik voel mij nog lang geen 21
Ik wlde heel erg graag zuster worden en droomde ervan dat ik iedereen beter kon maken, maar ben niet zo gek op bloed en vond het later maar niets.

En ben uiteindelijk juridische medewerkster geworden.

Toegevoegd na 2 minuten:
juridische = juridisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kind wilde ik chauffeur worden.
Ik ben het nooit geworden.
Ironisch genoeg heeft een vrachtwagenchauffeur wel mijn leven sterk beinvloed.
IK heb ondertussen van alles gedaan, veel gezien en geleerd. Heb ook veel interesses.
Voorbeeldje?
MTS werktuigbouwkunde
Assurantie B
Novell/Windows NT/2000 systeembeheer
AMBI
Software tester
NLP Coach
En omdat een mens nooit te oud is om te leren:
Straks? HBO MWD met minor Recht en een eigen letselschadepraktijk opzetten waar het slachtoffer werkelijk begeleid wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb nooit bepaalde ambities gehad in die zin,dat ik dat dacht. Wat ik uiteindelijk ben geworden,berust m.i. op louter toeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde als kind al verpleegkundige worden en dat is ook zo uit gekomen. Nu ben ik daarvoor afgekeurd wegens rugklachten en doe noodgedwongen administratief werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk ben ik als kind geïnspireerd - of geïndoctrineerd?- door 'de Engelbeaarder' die we op school kregen en die vol stond met verhalen over missionarissen.
Dat leek mij ook wel wat!
Vooral de avonturen in het oerwoud, de woestijnen, de moerassen. Het gevaar om in een kookpot van de kannibalen terecht te komen maakte het alleen maar spannender. Jammer dat je als meisje geen pater kon worden, maar missiezuster kwam dan het dichtst in de buurt. Voorwaarde was wel dat mijn broertje dan de pater werd, want in mijn uppie vond ik het toch te link met al die wilde dieren en zo.
Nee, het is er niet van gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde toen ik klein was, alles tot in detail ontdekken. Was altijd bezig met scheikunde en biologie enz.
Wilde laborant worden, allen wist ik nog niet welke richting.
En idd mijn zelfkennis klopte. Werk nu in een ziekenhuislab. En doe veel onderzoeken, tot in de kleinste details.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde juf worden..en politieagente..en au pair.. en schrijfster..

Ik ben een sales engineer geworden en schrijf freelance als journaliste.. dus ben een beetje in de richting gebleven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Econoom wilde ik worden, nl. veel geld verdienen en veel cijfers / rekenen waren de eis. Dus kwam ik daar op uit. Alleen op de havo kwam ik erachter dat Accountancy toch wat meer voor mij was. Dat studeer ik nu.. dus wel een relevant iets.

Of geld dat 'als ik later groot ben' niet met een verschil van 12 jaar (zeggen dat wil ik worden -> wat ik nu studeer?) ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn jongensdroom uit laten komen. Ik wilde betaald kunnen snowboarden.. Dat doe ik nog steeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde graag moeder worden...
Dat ben ik ook geworden 31 jaar geleden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde vroeger juf worden. Ben ook de P.A. gaan doen, maar in het tweede jaar gestrand, omdat ik geen voldoende kreeg tijdens mijn stage met als reden: "Ik was teveel kind met de kinderen en te weinig de juf". Als ik nu zo kijk denk ik dat de juffen en meesters dichter bij de kinderen zijn gekomen dan vroeger.
Maar ik ben geswitcht, ben toen eerst een jaartje au pair naar Parijs gegaan, en vervolgens ben ik de talenkant op gegaan, omdat ik ook altijd nogal "talig" was.
Momenteel werk ik als roostermaker op een middelbare school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde verpleegster worden, en stewardess en balltedanseres, echt van die meisjes beroepen. Ik ben geen verpleegster geworden omdat ik niet tegen bloed kan. Ook geen stewardess, omdat ik dat later niet meer leuk vond. Geen ballerina, omdat ik hier niet genoeg talent voor had. Nu ben ik communicatieadviseur, een beroep waar ik als kind het bestaan niet van wist. Maar waar ik wel veel ik moet schrijven, wat ik als kind al graag deed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firstredrose;

Zoals de meeste jongetjes wilde ik vroeger piloot worden. Dat bleek later een bevlieging. Inmiddels ben ik bijna 48 en weet ik denk ik wel wat ik later worden wil; dolfijnentrainer lijkt me heel leuk, maar directiechauffeur ook. Ik ben alleen bang dat ik er mijn gezin niet goed van kan onderhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde als kind worden: schrijfster en stewardess, maar dat laatste alleen omdat alle meisjes op de basisschool dat wilde worden. Ik ben er ook snel vanaf gestapt.

Ik heb heel veel verschillende dingen gedaan; junior-secretaresse, fulltime horeca bedrijfsleider en momenteel ben ik office-manager, een beroep dat me vroeger vreselijk saai leek.
Schrijven doe ik niet meer.
Alleen op dit forum :)