Wat zijn de nadelen van werken als stewardess?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je de lach? Dat moet je dus de hele werkdag volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja dat klopt.. Dat zou moeten maar de meeste medewerksters haken af na een paar mimuten gelachen te hebben, het is niet echt fijn om de hele dag te glimlachen.. Vooral als je je dag niet hebt

Antwoorden (10)

Onregelmatige werktijden, zeurders, kotsers en kapers. Kans op neerstorten lijkt me ook wel een nadeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine werkruimte
90% ben je bezig om eten en drinken uit te delen
Vaak lastige reizigers, die niet op hun plaats blijven of een grote mond hebben bv.
Je hebt zeer onregelmatige werktijden.
Er is een grote hiërargie binnen de crew.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastige werktijden.
Zeurderige passagiers.
Altijd vrolijk zijn.
Je werkt in een kleine ruimte.
Je bent heel de dag onderweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je alleen maar mensen loopt te bedienen in een veel te krappe ruimte.
En als je uitbediend bent kun je de rotzooi weer ophalen. In een veel te krappe ruimte.
En fooi krijg je ook zelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jetlag en verhoogde stralingsdosis...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
straling? Waarvan dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha
ronaldP
12 jaar geleden
X-ray ofwel röntgen. deze loop je op omdat je hoog in de atmosfeer zit. (Kosmische straling). De mate en gevaar is voer voor discussie maar het staat vast dat cabinepersoneel wel degelijk een significant hogere dosis krijgt dan mensen op de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhmmmm.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAhA platje en 26fd55 you just got OWNED xd nice one Ronald
ronaldP
12 jaar geleden
:)
Slaapproblemen lijkt mij een van de grote problemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongewenst geflirt door piloten (schijnen zich ineens god te voelen), Je kleding steeds in een kleine koffer ipv , hangend. De best wel pittige opleiding die je moet volgen, terwijl je in feite nog steeds een serveerster ben, met de nadelen van de bovengenoemde argumenten.
12 jaar geleden
Als het vliegtuig neerstort kan je gemakkelijk je rug breken en dan kan je echt gewoon niet lopen, dus samenvatting; hele leven verpest ;$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Wat blijven mensen toch hebben met het neerstorten van vliegtuigen. Ik voel me ook elke vlucht ff ongemakkelijk. Maar het is bewezen zeer veilig. Als je met zo`n argument kom kan je geen enkel beroep meer uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je rug breken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minpunt!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt dan ook voor alle passagiers. Dus niet meer vliegen hoor! Maar als je alleen je rug breekt kom je er nog genadig af. Meestal is er dan niet veel meer van je over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha. Daarom zie je zo vaak ex stewardessen in een rolstoel zitten! Hele leven verpest!
Jemig wat een flut antwoord zeg!
Een antwoord uit eigen ervaring:

De onregelmatige werktijden trekken een wissel op je sociale leven en/of relatie. Je mist soms verjaardagen of andere belangrijke gebeurtenissen, omdat je toevallig net op een ander deel van de wereld zit. Je kunt natuurlijk ook vooraf vrij nemen, maar sommige gebeurtenissen zijn niet te plannen. Geboortes, overlijdensgevallen, etc. in je kring bijvoorbeeld. Je werkt regelmatig in het weekend, dus tijdens het stappen ben jij niet altijd van de partij.
Je partner moet ermee om kunnen gaan dat je regelmatig een nachtje van huis bent. Sommige mannen blijken ineens enorm jaloers en trekken de gedachte niet dat jij "gezellig met collega's" (overtrokken gedachte) in een hotel ergens anders op de wereld zit.

Verder heeft cabinepersoneel vaak last van een droge huid die er ook niet mooier op wordt. Je gezicht heeft echt meer aandacht en verzorging nodig om de langdurige blootstelling aan de sterke airco in het toestel aan te kunnen.

Verder kan ik legio voordelen benoemen, maar daar vraag je niet om. Nou vooruit, toch ééntje:

Als je een jonge vrouw bent aan het begin van je carrière is het een ontzettend leuke ervaring om een aantal jaren als stewardess te werken. Je doet mensenkennis en veel plezier op, bovendien zie je nog eens wat van de wereld. Je krijgt grote kortingen op vliegreizen. De mindere kanten van het werk (bedienen van lastige klanten, onregelmatige werktijden, etc.) wegen niet op tegen de leuke ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit bijna uren in een vliegtuig voor de heenreis, en dan moet je ook weer uren terug voor de terugreis. En je zie je familie bijna niet, je hebt namelijk ook geen tijd voor jezelf. Je zit namelijk de hele tijd in het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt wel mee hoor, na een lange reis heb je ook weer een aantal dagen vrij.