wat te doen met geëmancipeerde vrouwen op je werk ?

bij ons op het werk wordt er deftig op los "gekwebbeld", wij als mannen doen duchtig verder met ons werk, mar toch werkt dit ietwat frustrerend op ons. hoe reageer je 't best hierop ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg even goed uit wat je bedoelt svp. Kwebbelende dames hoeven niet perse geemancipeerde dames te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat jij even de betekenis van geëmancipeerd moet op zoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat geemancipeerd (sorry, kan geen trema's etc typen op mijn tel) betekent. :) Maar de vraag snap ik niet. Ik snap de link met kwebbelen niet, Mobie1980.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Mobie bedoelt dat Johnny de betekenis van geëmancipeerd moet opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon?!...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:o) Bedankt voor je reactie, Emma. Ik bedacht me dat later ook, maar toen had ik al gereageerd. De vraagsteller weet het blijkbaar ook niet, want er heerst een radiostilte. Komt vast door al die geemancipeerde vrouwen hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accepteren !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand zin in soep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig he, die mondige meiden. Ik zou ontslag nemen als ik jou was, en als houthakker of krabvisser gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geëmancipeerde vrouwen zijn denk ik in zijn ogen vrouwen die werken. Haha kennenlijk is hij blijven steken in de jaren 50. Hoop niet dat hij een vrouw heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel....na al jullie reacties te hebben "doorgenomen" weet ik "blijkbaar" nog steeds niet wat er mee aan te vangen, misschien kan ik hen maar beter "accepteren" en gewoon verder werken ? of trekken alle "geëmancipeerde vrouwen aan eenzelfde kant en staan zij als een blok achter hun geslachtsgenoten, da's een goeie......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt dat de vrouwen praten terwijl de mannen werken. Ik heb uit eigen ervaring opgemerkt dat, ook al praten vrouwen, ze vaak toch kunnen multitasken, dus uiteindelijk net zo veel (soms zelfs meer) dan mannen, puur omdat een man (soms) problemen heeft met multitasken. Dit is uiteraard 1 situatie, kan altijd anders zijn bij jouw baan. Als ze echt niet niet veel werk verrichten, dan moet je het behandelen, niet als "vrouwen die niet werken" maar "collega's die niet werken". En met je leidinggevende erover praten, maar wees dan ook eerlijk, als een mannelijke collega niet hard werk, geef die dan ook aan.

Antwoorden (3)

Ik had hier graag "LOL" op geantwoord, maar dit is een serieuze vraag.
Je stelt eigenlijk 2 vragen.
1. Wat te doen met geëmancipeerde vrouwen".
Vrouwen emanciperen, krijgen zelfvertrouwen, vinden hun weg in het leven en dat is maar goed ook. Leer er mee leven.
2. Hoe reageer je op "kwebbelende" vrouwen. Is daar geen overste? Vrouwen dienen net zo goed te werken zoals mannen. Je kan hen aanporren om verder te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag er vanuit gaan dat zij, net als jij, aangestuurd worden op de kwantiteit en kwaliteit van hun werk. Als jullie direct leidinggevende hen niet aanspreekt op het geklets zou je misschien kunnen concluderen dat zij ondanks het geklets voldoende werk naar behoren uitvoeren. Maar als het jouw functioneren belemmert kun je het het beste bespreekbaar maken. Dat is wel zo zo eerlijk. Je zou het als geintje kunnen brengen, zoiets als: "Zo Sandra, was er gisteren weer niemand thuis om mee te praten".
Overigens snap ik "geëmancipeerde vrouwen" niet in je vraag. Je hebt gewoon last van kletsende collega's. Het feit dat je hun geslacht noemt en al helemaal samen met "geëmancipeerd, riekt een beetje naar sexisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de 3 aspecten van de vraag van deze Vlaming over het werk in Vlaanderen is te begrijpen dat
1. hij wil weten wat hij met geemancipeerde vrouwen op het werk kan doen.
2. Verder wordt er door velen veel gepraat (niet blijkt door wie), maar daarover zijn geen problemen.
3. Tenslotte hebben hij en anderen er problemen mee dat de mannen flink doorwerken.

ad 1: als het opgedragen werk niet bestaat uit het iets doen met vrouwen, dan is het antwoord: "niets."
ad 3: Flink doorwerken? Misschien voor luie mensen een probleem maar goed voorbeeld doet goed volgen. Dus als dat frustrerend en ziekmakend is, dan naar je (bedrijfs)arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klopt als een bus, ook wordt ik er niet ziek van (trek het me niet meer aan, enfin, dat PrObEeR ik in ieder geval, maar er komen wel spanningen los en de bende raakt ietwat gefrustreerd....er is wel een mogelijke doorbraak wanneer ik maandag de woorden van Regenboel ga gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hadden effe lol met mijn uitsprak en daar is het bij gebleven