een advertentie in de krant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyers uitdelen bij de kleuter- en basisscholen aan ouders, die hun kinderen op komen halen of brengen.

zo bereikt je gericht de doelgroep.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Voldoe je ook aan alle eisen?

En ben je dus geregistreerd bij het LRK?

In het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) staan alle kinderdagverblijven, organisaties voor buitenschoolse opvang, gastouderbureaus en gastouders geregistreerd die voldoen aan de kwaliteitseisen van de Wet kinderopvang.

Dan kom je vanzelf wel aan klanten.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvang/vraag-en-antwoord/wat-is-kinderopvang.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geregistreerd staan bij het LRK is inderdaad belangrijk. Maar dan kom je nog niet vanzelf aan klanten, lijkt mij. Toen ik opvang zocht voor mijn kind, dacht ik niet: "Hé laat ik eens in het LRK op zoek gaan naar een geschikte kinderopvang". Aan de andere kant is het voor verreweg de meeste ouders wel een must dat een kinderopvang staat ingeschreven bij het LRK, omdat je anders niet in aanmerking komt voor de kinderopvangtoeslag. Dus sta je ingeschreven bij het LRK, maak dit dan ook duidelijk kenbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel ingeschreven staan, maar de goedkeuring van de GGD is nog altijd het belangrijkste. Zonder goedkeuring en controles mag je geen kinderopvang exploiteren,
adverteer in het plaatselijke suffertje, zie ik ook geregeld bij die van ons
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad ook een goeie tip. En dan vooral melden dat er meteen plek is. Misschien kun je met het plaatselijke krantje ook een interview regelen, zodat er een artikel over jullie kinderopvang in komt. Dat zie ik wel vaker bij bijvoorbeeld een nieuwe kledingzaak of tandartspraktijk in de buurt.
Misschien een folder in het consultatiebureau ophangen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geboorteadvertenties afstruinen en bij geboorte de ouders een waardebon geven met een tegoed van een week gratis oppas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
guerillia-marketing. Zorg voor een bijzondere actie en trek op die manier mensen/ kinderen. Organiseer bijv een leuke dag in je opvang (gratis) voor ouder + kind die ze niet willen missen. Gebruik je creativiteit om iets bijzonders te bedenken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kortingsbon in de krant laten zetten.

10 dagen voor de prijs van 5 dagen.
10 dagen goed je best doen om zoveel mogelijk mensen te scoren en je bedrijf bekend te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit jouw vraag is niet duidelijk of het om een BSO (Buitenschoolse opvang) of KDV (Kinderdagverblijf) gaat.
In geval van buitenschoolse opvang, zou je contact op kunnen nemen met dicht bijzijnde basisscholen en kunnen vragen of zij de naam van jullie kinderopvang in hun schoolgids (Als ze die hebben) of eventueel nieuwsbrief willen vermelden.
De schoolgids krijgen ouders vaak al geruime tijd voordat hun kind naar school gaat. In de schoolgids van de school van mijn kind stonden de diverse buitenschoolse opvangen vermeld waar ze mee samen werken. Als BSO zul je sowieso met de scholen moeten samenwerken omdat kinderen dan van school gehaald moeten worden.
Mijn kind wordt door de buitenschoolse opvang uit de klas gehaald.
Maar bovenal goed vindbaar zijn op internet. Ik weet nog in mijn zoektocht naar kinderdagverblijf en BSO dat ik vooral op internet zocht. Ik vermoed dat heel veel ouders dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij in de buurt hebben alle kinderopvangen een wachtlijst.Misschien dat je er een paart van die wachtlijst mag overnemen. Is het de eigenaar(es) echt te doen om de kinderen en ouders te helpen dan maak U een kans. Nooit geschoten is altijd mis:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Vraag of je een poster/flyer mag ophangen bij de babywinkels in de stad.
-In veel winkelcentra zijn prikborden waar je een poster mag ophangen.
-Vraag of je een poster mag ophangen en folders neerleggen bij de dokter, de verloskundige en/of gezondheidscentrum.
- Neem altijd folders mee als je naar buiten gaat, de stad in enz. Geef zwangere vrouwen er een.
Of ga een middagje flyeren in een winkelcentrum........