Mijn baas heeft me altijd 40 uur laten werken terwijl ik maar 37,5 hoefde te werken wat kan ik hier mee?

in mijn contract stond 40 uur in de week maar nu ben ik er achter gekomen dat ik maar 37,5 hoefde te werken ik ben inmiddels ontslagen kan ik hier nog wat mee het gaat om een periode van 2 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens je Cao is het inderdaad 37,5 uur per week dus de overige uren zijn of overwerk of moeten worden gezien als op te nemen vrije dagen of worden uitbetaald. Ik zou als ik jou was een met de vakbond gaan praten om te zien wat hieraan te doen is of ga naar een wetswinkel. Ik geef je niet veel kans van slagen om dat de bewijsvoering waarschijnlijk moeilijk te geven is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als hij lid is van een vakbond helpen ze je. Anders niet.
Je moet het eerst met je baas proberen te regelen als het dan niet lukt dan kan je naar de vakbond gaan
of naar een wetswinkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik zo niet.

Als in de CAO een werkduur van 37.5uur per week is overeengekomen staat daar een bepaalde vergoeding tegenover.

Heb jij 40uur per week gewerkt op contractbasis dien je ook een loon te hebben genoten die hoger lag dan die overeengekomen is in het CAO.

Heb je enkel ontvangen wat in het CAO overeen is gekomen dan heb jij nog een vordering van 260uur op je werkgever, anders heeft je oude werkgever netjes gehandeld binnen het kader van het CAO.