Wat verdient een advocaat?

Een advocaat verdient gemiddeld € 4.180 per maand. Het minimumsalaris (startsalaris) van een (beginnende) advocaat is € 1.925; het maximumsalaris €9.729

Wat verdient een advocaat per uur?
Advocaten zijn beroepsbeoefenaren die de vrijheid hebben om zelf hun uurtarieven vast te stellen, hoewel er ook advocaten zijn die een vast tarief afspreken. Een advocaat verdient gemiddeld € 24,13 per uur.

Wat verdient een advocaat-stagiaire?
Salaris advocaat-stagiaire 2011
Het bruto maandsalaris van een advocaat stagiaire bedraagt met ingang van januari 2011 minimaal:

€ 2.091 gedurende het eerste jaar
€ 2.383 gedurende het tweede jaar
€ 2.647 gedurende het derde jaar.

De bedragen zijn exclusief vakantiegeld en onkostenvergoeding. Dit is slechts een richtlijn. De meeste advocatenbureaus betalen hun advocaat-stagiaires meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn nichtje is sinds begin vorig jaar als advocaat begonnen (strafrecht). Ik weet dat toen zij begon rond de 2150 verdiende per maand (25 jaar). Ze vertelde dat je heel snel omhoog gaat. Zie ook bron voor calculatie van inkomens van advocaten.