Is het gepast om naar mijn stage vergoeding te vragen? (zie omschrijving)

Afgelopen vrijdag was mijn laatste stagedag. Ik heb nog geen stagevergoeding ontvangen, terwijl een klasgenoot (liep vorig jaar bij het zelfde bedrijf stage) wél een vergoeding heeft gekregen.

Nu zou je kunnen denken dat het komt omdat ik mijn stage niet goed gedaan heb.
Integendeel; ze waren erg tevreden.
de werkgever van het bedrijf heeft tot 2 keer benadrukt dat hij het leuk zou vinden als ik in de vakantie bv bij hem kom werken.

Mijn vraag is daarom:
Zal ik binnen kort het bedrijf bellen om te vragen naar mijn stagevergoeding?
Is dat gepast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie reactie op antwoord.

Antwoorden (5)

Hangt er van af of er vooraf afgesproken is naar stagevergoeding. Zo niet, dan is de bedrijf je niks schuldig. Ik kan mij niet voorstellen dat je pas op laatste dag van stage erover zou beginnen, meestal doe je het er voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook zo, maar bij sommigen bedrijven in de meubel industrie willen ze eerst weten wat je kan, en wat ze aan je hebben voor je stage vergoeding krijgt. Zou hebben ze bij mijn klasgenoot 0 euro op de stage overeenkomst gezet, en aan het eind van de stage een vergoeding van 200 euro gegeven. Zo hebben ze ook bij mij een vergoeding van "0" euro gezet.
Helaas heb ik nog geen vergoeding. Ik vind ook dat het ongepast is om er naar te vragen.
Maar ik twijfel omdat ik mijn werkgever de laatste dag niet gezien heb.
Misschien is het daarom tactvol om hem op te bellen en te bedanken voor de leuke stage. (met nog iets dag ik m wou vragen)
Hij zal het eventueel nog over mijn stage vergoeding hebben..
Het is niet gepast het heet immers stage. Komende vrijdag is je laatste dag misschien kan je het dan aankaarten.je kan aangeven dat jij het ook leuk vond. En dat je van een klasgenoot hebt gehoord dat deze een vergoeding heeft ontvangen. Of je regelt alvast dat je in de vak. Er mag komen werken zonder het over een vergoeding te hebben.weet je heel zeker dat je klasgenoot een vergoeding heeft ontvangen?.persoonlijk zou ik het afwachten en afwachten wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal word je stagevergoeding vastgelegd in de stage-overeenkomst. Als dit niet het geval is en je hier ook mondeling geen afspraken over hebt gemaakt, heb je geen recht op een vergoeding. Indien je dan toch gaat bellen omdat je klasgenoot het beter voor elkaar had, vrees ik dat je je vakantiebaan ook kunt vergeten.
Als je niets hebt afgesproken is nabellen namelijk ongepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je het altijd netjes kunt vragen zoiets van gho ik heb geen vergoeding gekregen, klopt dit of is er wat misgegaan?
mijn dochter had ook nog geen vergoeding gekregen en heeft ook zo'n soort mail gestuurd en toen zeiden ze van gho wat goed dat je me er aan helpt herinneren ik was het glad vergeten! Je had het beter alleen iets eerder kunnen vragen maar jha dat is geweest ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen vergoeding vragen. Dit zeg ik echt serieus met een de reden, dat je nog terug wil om te komen werken. Als stageloper KOST je het bedrijf geld. Iemand moet jou vertellen hoe en wat, je wanneer moet doen. Je werk controleren. Zelfs al ben je snelle leerling, je haalt het niet bij een fulltimer die het al een tijd doet, of iemand met ervaring. Zie het daarom als investering, en omdat jij het zo goed gedaan hebt, is jouw beloning een werkplek voor de vakanties. Misschien heeft die vorige jongen het toch niet zo goed gedaan, en om een vergoeding gevraagd, waardoor de werkgever dacht "ok, hier heb je een vergoeding, en verder doei". Dus ik zou het niet doen, en blij zijn met je vakantiewerk.