In hoeverre is het onderwerp van je (bachelor)afstudeerscriptie belangrijk?

Ik ben ingedeeld bij een onderwerp waar ik totaal geen affiniteit mee heb.. op dit moment overweeg ik dan ook mijn scriptie uit te stellen naar volgend jaar (dan heb ik een stuk meer keuzemogelijkheden). Dit levert mij echter wel een studiejaar vertraging op. Mijn vrienden vinden het een raar idee.

Mijn vraag is dan ook in hoeverre je de rest van je leven geconfronteerd zult worden met het onderwerp van je bachelorscriptie. Ik wil graag de journalistiek in, waar de banen niet voor het oprapen liggen. Hoe zwaar weegt dan het feit dat ik mijn scriptie over een totaal ander onderwerp heb uitgevoerd? Is het een belangrijk selectiecriterium voor werkgevers?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zowieso zou ik niet accepteren dat je een scriptie schrijft over een onderwerp waar je het niet mee eens bent. Dus hup naar je begeleider en een ander onderwerp zoeken.

Daarnaast: Ja, het is belangrijk. Je zal later bij sollicitaties daar vragen over krijgen, en meer kans hebben op een baan als die baan aansluit bij je afstudeerscriptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weinig, als je toch een fantastische scriptie maakt, terwijl je geen affiniteit hebt met het onderwerp, spreekt het alleen maar meer voor je!