Welk vervolg opleiding moet ik doen

Ik wil graag ondernemer worden... Maar moet ik daar voor perse een diploma hebben ofzo. Ik wil eigenlijk ook electrotechiek doen. Wat zullen jullie aanraden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik doe zelf de opleiding Commerciele economie voor toekomstige ondernemers DUAAL. Ik raad de opleiding zeker aan, omdat je naast goede ervaringen door projecten ook nog eens 3 keer een periode van 6 maanden fulltime kan werken om praktijkervaring op te doen in de sales en marketing bijvoorbeeld. Zo kun je eigenlijk alles om je onderneming te gaan starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet geen diploma halen ervoor maar het is wel aan te raden aan de hoge school je moet kijken in de brochures op het internet voor de specialisaties die je wilt volgen een diploma helpt je aan beter betaald werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je electro techniek leuk vind zou ik dat gaan doen, je opleiding word in de meeste gevallen vergoed door bedrijfen. Kies echt wat Je aanspreekt want je moet de rest van je leven dat vak doen daarom moet je iets doen dat jou het meest aanspreekt en naar mijn. Gevoel is dat nu electrotechniek bij jou.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Ondernemer kun je altijd worden maar als je kennis hebt van hetgene waarin je wilt ondernemen is dit natuurlijk wel een voordeel.

Voor ondernemer in de elektrotechniek zou ik gewoon die opleiding doen.
Als je een eigen winkeltje op wilt zetten dan is de opleiding
MBO Manager/Ondernemer Detailhandel een optie
Voor een eigen bedrijf heb je de HBO opleiding Small Business (SB)