Is het een goed idee om in je eerste leerjaar internationaal stage te lopen? Of misschien iemand met ervaring met stage in het buitenland?

hallo, ik heb vandaag een informatieavond gehad mbt stage.
Ik doe de opleiding "interieur en vormgeving"
ik heb verschillende adressen gevonden op stagemarkt.nl waaronder Dus ook internationale stage adressen
Ik weet dat ik later internationaal wil gaan.
Maar is het een goed idee om je aller eerste stageblok (10 weken) al meteen in het buitenland te doen? ( engeland)
Ik spreek goed engels overigens.

Heeft misschien iemand al ervaring met buitenlandse stage?
hoe gaat dat precies in zijn werk en hoe vraag je het aan?
waar ga je verblijven?
Voegt het iets toe op je studie?
zijn er kosten aan verbonden of word er juist het een en ander vergoed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Stage in het buitenland was voor mij een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan!! Het is een ontzettend leerzame ervaring, je wordt er zowel persoonlijk als op werkgebied beter van. Het is een hele goede manier om jezelf te leren kennen, een nieuwe taal te leren beheersen, met verschillende soorten mensen te leren werken en in een andere omgeving dan vertrouwelijk te werken. Ik heb het in mijn tweede jaar gedaan, maar zie geen reden waarom je hiet niet in je eerste jaar zou doen! Ik zou zeggen doen! Superkans! Het hangt van je school en je stagebedrijf af wat er wordt vergoed en wat niet. Dit kan je op school vast en zeker navragen!! Toevallig weet ik van een vriendin van mij dat Engeland vrij prijzig is om te wonen en dit niet altijd wordt vergoed. Vaak krijg je een kleine vergoeding van je stagebedrijf en kan je vanuit je school een aanvullende beurs aanvragen. Ik zou dit goed nagaan van tevoren in ieder geval! Succes!!