Inkomen lager dan minimum inkomen wat nu?

Door ik heb nekartrose pijn in de nek,kon ik moeilijk met dozen stapelend tot een hoop maken,soms moet ik met een voorwerpen boven 20 kg alleen optillen,af en toe vraag ik aan mijn collega samen optillen.

Ik hield 15 maanden vol bij huidige afdeling bij de sociale werkvoorziening,ik verzoek ten eind aan de directie om het minder uur werken,in verband met pijnklachten is het noodzakelijk dat ik deze 4 uren benut om de pijnklachten te verminderen.

Dus ik werk nu 28 uur per week,mijn inkomen is nu lager dan minimum inkomen,geen uitkering krijgen omdat eigen wil.

Mijn vraag is: Wat nu en waar kan ik nog bijbaan vinden met mijn fysieke klachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Werk bij de een verminderen om bij een ander te gaan werken lijkt mij niet zinvol. Dan kun je beter proberen bij je huidige baas aangepast werk te krijgen. Zo niet dan proberen via sociale dienst of ziektewet aanvulling te krijgen
anneliez
12 jaar geleden
Als je je werk niet kunt doen omdat je fysieke klachten hebt is het wel vreemd als dat door de directie wordt gezien als "uit eigen wil minder werken". Alsof je het voor je lol aanvragt. Je kunt niet meer uren werken , omdat je dan pijn hebt. Misschien moet je dat zware werk gewoon helemaal niet meer doen. Als je weer volledig gaat werken komen de klachten waarschijnlijk weer terug, dus dat zal niet veel opleveren. Je hebt al een diagnose
dat er echt een medische oorzaak is, dus overleg eens met je arts. Je kunt dan misschien de ziektewet in. Denk eens goed na welk ander werk geschikt zou zijn voor jou en misschien is dat wel te realiseren binnen die sociale werkvoorziening. Ook kan je eens gaan praten bij de Sociale Dienst en om een aanvulling vragen op je inkomen. Ook Sociale Diensten weten vaak veel wegen om jou verder te helpen. Je wilt graag werken, maar liever geen werk doen waarbij je pijn moet lijden. Dat kan niemand van je verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevalletje super moeilijk.

Jij bent in dat werk gerold nadat je bent afgekeurd en een arbodienst heeft aangegeven wat jou mogelijkheden zijn.

Nu geef jij aan dat jij dit werk niet kunt doen en ben je naar de baas gestapt met het verzoek om korter te werken vanwege de pijnklachten.

Wat voor jou nu van belang is de hand te leggen op de rapportage van de arbodienst waarin omschreven staat wat de arbeidsbelasting voor jou is en of deze belasting overeenstemt met het werk dat je doet.

Komt de belasting overeen dan heb je inderdaad persoonlijk verzocht om minder werk en hoeft een uitkerende instantie en / of sociale dienst niet bij te springen en moet je op kort termijn een herkeuring aanvragen.

Komt de belasting niet overeen dient de werkgever er voor zorg te dragen dat jij passende arbeid krijgt.

Omtrent de vermindering van uren kan je dan om een rectificatie verzoeken vanwege onbekendheid met de regelgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt altijd de mogelijkheid, als het werk te zwaar is, terug te vallen in je uitkering, dus ga eens praten bij het uwv

Toegevoegd na 3 dagen:
Durf je het niet zelf aan te pakken, neem dan contact op met stichting MEE, zij kunnen je ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zal ik beginnen met uwv,en hoe moet ik afspraak met uwv?
Ik heb vandaag pas een nieuwe contract van 28 uur per week.
en ik ben op zoek een baan dat niet hoeven sjouwen en tillen boven 5 kg,en zo min mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de papieren van het uwv staat wie je arbeidsdeskundige is, als je dit niet kan vinden, bel je naar het uwv bedrijf die jou de goedkeuring hebben gegeven voor de sociale werkvoorziening, dit moet je ook doen voor een aanvulling op je uitkering, als je werk hebt gevonden, of dat in de sociale werkvoorziening is, of in het "gewone" bedrijfsleven, en je kunt door gezondheidsredenen dat werk niet uitvoeren, dan heb je het recht terug te vallen in je uitkering. Wees daar niet te trots voor, je moet voor jezelf opkomen.
Afspraak maken met de bedrijfs arts en goed uitleggen hoe het zit eigenlijk had je dat eerst moeten doen hij had je door kunnen verwijzen naar een specialist om samen naar het werk te kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles geprobeerd en mijn huisartsen diagnose bewijs afgegeven aan mijn werkleider,
maar was gewoon misluk,en moet af en toe mee helpen aan de dozen opstapelen,geen andere keus,anders moet ik zelf ontslag nemen of ontslag krijgen
Bijzondere bijstand aanvragen desnoods met hulp van buro sociale raadslieden of het juridisch loket
Veel succes!!

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aangesloten bent bij een vakbond laat daar dan je geval behartigen.
Je betaald er tenslotte iedere dag contributie voor.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dag is maand.
Deze mensen van de bond kunnen jou de weg wijzen hoe te handelen met jou pijnklachten en uiteindelijk toch nog werk te vinden wat wel bij jou past in overleg met de werkgever.
Geloof mij maar met de bond achter je sta je veel sterker.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook paar keer contact opgenomen met de FNV bond dat contact persoon werk ook binnen het bedrijf van sociale werkvoorziening,hij zei en via e-mailen: dat ik zelf moet met de werkleider of leidinggevende overleggen,dat ik niet lukt met 5-6 kg dozen opstapelen en daarna krijg ik pijn in de nek. Ik heb alles geprobeerd en gezegd maar was mislukt,ik mag van mijn leidinggevende af en toe met dozen opstapelen,tot dat ik helemaal uitgeput en pijn in de nek. Ik heb geen andere keus,en geen andere weg of baan die ik kan makkelijk en aangepaste werken en zonder pijn gevoeld.
voor mijn nekklachten. Ik ben ook drie keer naar de sociale raadslieden geweest,teneind moet ik zelf opgeven dat ik zelf wil 28 uur werken om minder pijnklachten te voorkomen.
Ik heb alles verklaring en bewijs over mijn nekklachten,maar ik moet tocht mee werken om zware dozen te opstapelen. Het advies van mijn werkleider is: neem dan even contact met UWV werkbedrijf om af te keuren,dat ik pijn in de nek kan niet meer normaal werken,of neem zelf ontslag/krijgen ontslag. Ik zorg nu geen inkomen als ik zelf ontslag nemen of krijgen ontslag,omdat mijn eigen vermogen is boven de voorwaarden van de sociaal dienst uitkering! Daarom wil ik buiten Sociale Werkvoorziening een aangepaste baan vinden die niet hoeven sjouwen en tillen boven 5 kg. Ik krijg soms inspanning hoofdpijn en stress van de regels en voorwaarden,ik verwacht nu komen de maanden geen inkomen meer uit de arbeid als ik wordt ontslag of ik zelf niet kunnen volhouden met zulke dwingen en pesten gevoelen bij de werkplek.