Wie kan mij vertellen als je in de bouw werkzaam bent en je komt in de ww. of je dan tijdens je ww ook in de "vut'' kunt gaan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is wel een mogelijkheid, dat is als je nu in de WW komt bv door een reorganisatie, en je krijgt dan een VOP regeling aangeboden. Dat is WW tot aan de VUT leeftijd en dan aansluitend VUT. Maar dat is een complexe regeling die niet voor 100% zeker doorgaat: elk jaar in juni wordt weer beslist voor het komende jaar of die regeling wordt gecontinueerd.

Het is niet iets waar je op basis van deze website beslissingen over kan nemen: ga hiervoor naar een specialist en laat je goed voorlichten. Als je misgokt, zit je over een paar jaar ernstig in de problemen.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

De VUT geldt alleen als je een contract hebt met een werkgever die een VUT-regeling heeft en dat is niet als je in de WW zit. Kom je in de WW, dan krijg je een uitkering tot en met je 65ste en daarna krijg je AOW.

Toegevoegd na 54 seconden:
Wel kun je een eigen "VUT"-regeling regelen. Bijvoorbeeld met een lijfrentepolis. Daar moet je dan wel vroeg mee beginnen.