Ben ik niet te oud voor de arbeidsmarkt?

Even een vraagje is doorleren slim gezien ik 27 ben als ik klaar ben voor arbeidsmarkT? Ben ik dan niet te oud? Het betreft sector: Economie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je bent pas "te oud" voor een werkgever als je door je vele werkervaring te duur bent geworden, of als je een paar jaar voor je pensioen solliciteert. Het gaat dus niet zozeer om je leeftijd, maar om de kosten en je inzetbaarheid. Nu de pensioengerechtigde leeftijd omhoog gaat, ben ook jij nog steeds lange tijd inzetbaar.
Ik weet niet welke functie je wilt gaan uitoefenen in de sector economie, maar ik kan me zo voorstellen dat het in je voordeel werkt dat je niet meer piepjong bent. Als adviseur/financieel manager e.d. word je niet als een serieuze gesprekspartner gezien als je pas 20 bent.
Volop kansen dus, zeker doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, absoluut niet, hoe meer diploma's hoe meer kans.
De meeste jeugd van nu leert langer door en daar zijn de bazen heel blij mee.

Toegevoegd na 59 seconden:
Bovendien zul je hier en daar ook nog wel stage moeten lopen en dan doe je al veel ervaring op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Élk diploma vergroot de kans op de arbeidsmarkt.
Een neef van mij heeft ook economie gedaan en was klaar toen hij 32 jr. was, door een paar wisselende/verkeerd gekozen studies, hij had geen moeite met een baan vinde, dus dat komt met jou ook dik in orde.
Veel succes met je studie, een mooi vak economie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. En voor sommige functies is het ook een pré als je niet zo'n "jong broekie" meer bent.
Doorleren is altijd slim. Je weet nu ook niet hoe de markt voor Economie in de toekomst gaat worden. Alles wat je nu leert, neem je voor je leven mee. Studeren is niet alleen een vak leren maar hoort ook bij het worden van een "vol" persoon. Waar jij straks geslagen wordt door leeftijd compenseer jij dat met levenservaring.