Ik werk bij n schoonmaak bedrijf 3.5 uur per dag(contract) nu is mij medegedeeld dat dit per 01-01-10 1.5 uur wordt. kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je een contract hebt voor onbepaalde duur, kan het niet... Meer kan wel, maar minder kan niet... Dus je mag protesteren hiertegen en je wint het altijd...
Maar heb je een contract voor onbepaalde duur, dan is het een andere zaak... Dan moet je naar de rechtswinkel gaan bijvoorbeeld om het even uit te (laten) zoeken

Toegevoegd na 10 minuten:
Maar heb je een contract voor bepaalde duur, dan is het een andere zaak… Dan moet je naar de rechtswinkel gaan bijvoorbeeld om het even uit te (laten) zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan het contract. Heb je een nul uren contract dan kan het. Heb je een contract voor een vast aantal uren dan kan het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt zo op het eerste gezicht niet zomaar mogelijk. Maar ik weet niet op welke basis jij 3,5 uur werkt, wat er allemaal in het contract staat.

Misschien staat er dat de werktijden kunnen worden aangepast?
Of misschien staat er dat je 3,5 uur per dag zult werken afhankelijk van de hoeveelheid werk.

Kijk dat nog even goed na. Als je dan nog denkt dat je recht hebt op 3,5 uur werk per dag, dan kan je het best even bij een wetswinkel langs gaan met je contract. Wel eerst even een afspraak maken.
itsme
14 jaar geleden
Het is altijd handig om lid te zijn van een vakbond bijvoorbeeld CNV want die kunnen je altijd met deze vragen helpen en voor je rechten opkomen.