Is het nog slim om over 5 jaar aan een studie piloot te beginnen ? Iemand die wat meer weet over opleiding , loon , etc ?

Ik wil later heel graag piloot worden . Het is al een droom van toen ik jong was . Maar ik vraag me af of het nog wel slim zou zijn om over 5 jaar aan een opleiding piloot te beginnen . Want (de brandstof wordt steeds duurder > mensen gaan minder op reis > minder piloten nodig ) . Wat denken jullie ervan ? Kunnen jullie me ook nog wat meer informatie geven over de opleiding enzo . Ik ben nu 13 jaar en woon in belgie :) . Als iemand het juiste loon weet zou dat ook leuk zijn :P ( liefst jaarloon )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het moeilijke aan dit soort dingen is, is dat het niet zeker is. van tijd tot tijd zijn er weinig mensen die het beroep uitoefenen en schiet het loon omhoog (wet van vraag en aanbod) . bijvoorbeeld iedereen van jou leeftijd denkt: er zijn nu geen piloten nodig, dus ik ga die opleiding niet doen. dan is er dadelijk een tekort aan piloten en als jij de studie wel hebt gedaan, zit je goed! natuurlijk kan ook dat er over 4 jaar (net voor dat je gaat studeren) er een tekort aan piloten is en dat er echt heel veel mensen opeens die opleiding gaan doen. dan als je al aan de bak zou komen, verdien je er dus heel weinig aan.

dat van de brandstof zou ik niet over in zitten, persoonlijk denk ik dat er binnenkort een manier wordt gevonden waarop vliegtuigen geheel elektrisch gaan vliegen (zou kunnen/ of niet) dat is dus ook iets wat op lange termijn moelijk te voorspellen is.
vliegreizen zijn naar mijn idee juist toegenomen, maar dat ligt natuurlijk ook aan de prijs van de tickets en de bereidheid van de klant om dat bedrag er voor neer te leggen.

al met al: als jij dit echt leuk vind, moet je je absoluut niet laten tegenhouden! je weet toch niet hoe het uitpakt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment staan er veel afgestudeerde piloten op een wachtlijst om aan het werk kunnen en is dus een overvloed.
Hoe dit over 5 jaar is is moeilijk te voorspellen.

Is dit echt je droom dan zou ik er gewoon voor gaan, ooit kom jij ook aan de beurt.
Besef wel dat het een strenge toelating is om tot de opleiding te komen. je jonge leeftijd kan dan een reden zijn om je af te wijzen.

Ik raad je aan om eerst een andere vervolgopleiding te doen zodat je dan in de 20 bent en je een ander beroep kunt kiezen wanneer je niet toegelaten wordt.