Valse sollicitatie uitnodiging?

Zo juist een vacature binnen gekregen via mail in slecht Nederlands doordat ie naar mijn vermoeden door een vertaler is geweest. Er is nog nooit contact geweest tussen mij en dat bedrijf. Dit zijn de gegevens:
kavitha@abroadeducounsel.com
Met vriendelijke groeten,
HR Management van CMServices
Na wat research kwam ik erachter dat het bedrijf vanuit India opereerd.

Klinkt alsof ze me een valse uitnodiging sturen om mijn persoonsgegevens op mijn CV te zien, maar ik ben niet zeker.

Weet iemand of dit een scam is of dat ze daadwerkelijk abroad mensen zoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo een heb ik ook gekregen, maar dan van het adres (iets)@jabdksoajenska. Toen wist ik het wel, haha.
niko
12 jaar geleden
gewoon spam,niet openen,niet reageren.

Het beste antwoord

Zo'n e-mail heet 'spam'. Het zijn massamailings die bedrijven aan grote hoeveelheden e-mailadressen sturen. Die bestanden met e-mailadressen zijn te koop. Op de een of andere manier is jouw adres in één of meerdere van die bestanden verzeild geraakt. Daar kom je nooit meer uit zodat de kans groot is dat je meer van die rotzooi in je inbox zult gaan aantreffen.

Meestal betreft het verzoeken om geld over te maken om een grote erfenis 'los' te kunnen maken. Die zie je natuurlijk nooit of te nimmer. Of uitnodigingen om met een paar uurtjes thuiswerk uiteindelijk schatten met geld te verdienen, oftewel Multi Level Marketing (MLM). Er is een kans dat iemand mij hier gaat tegenspreken, zulke gelovigen zijn er, maar het komt er bijna altijd op neer dat jij de zielepoot onderaan de verkooppiramide bent die zijn geld kwijt is en met de spullen blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

waarom benaderen ze je in slecht nederlands ipv Engels,

Dit is voor mij een aanwijzing te vermoeden dat dit bedrijf niet zo heel professioneel is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een startend bedrijf die internationaal wilt uitbreiden en probeert mensen in hun eigen taal te benaderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja weet niet waarom ze daar achteraan zijn. Is namelijk niet zo moeilijk om valse op te geven. Je kan ook gewoon CV sturen met alleen je naam in personalia + email, rest invullen wat je wilt. Gaat het bedrijf er serieus op in weet je hoe het zit. Hoor je niks, weet je ook hoe het zit en weten ze nog niks naast je naam + email. Ideetje ?
Niet op reageren, het is nep. Ik krijg die dingen ook. Eindigt vaak met "vijne dag". :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs mijn dochter van 11 krijgt deze babelfish-vertaalde nepmailtjes - en herkent ze gewoon als spam.
Weg doen dit bericht. Van alle kanten is men bezig gegevens van mensen te verzamelen. Gelijk blokkeren.
Ik krijg steeds mailtjes met verkeerd gespelde woorden. Steeds van andere afzenders. Ja, alle Facebook en andere sociale media maken de emails bekend. Dat geeft ook niks, als je de ongewenste reclame, net als ongewenst drukwerk, maar weg gooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er nooit maar dan ook nooit op ingaan. Vooral niet als niet staat beschreven hoe ze aan je adres zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ook vacature gekregen via de mail met deze afzender HR Management van CMServices
En dit als e-mail
info@seguridadylimpiezas.net. Heel raar heb hem gedelete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is spam. Echte vacatures komen niet onaangekondigd binnen, en worden meestal goed vertaald, als het bedrijf in het buitenland gevestigd is.

Ik heb zelfs zoiets gekregen van een nederlands bedrijf, ook slecht nederlands en niet eens een internationaal bedrijf. Toen ik de site opzocht van dat bedrijf, was het een ernstig verouderde site die op het punt stond om weggehaald te worden.

Volgende keer dat je zoiets ziet: meteen in de spamfolder gooien. En verander voor de zekerheid je wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?? Waarom zou je voor de zekerheid je wachtwoord moeten veranderen, en je wachtwoord waarvan?
Het is nep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let er ook even op of je later in de week ook een zogenaamde melding krijgt in correct nederlands/engels aangaande dit bedrijf
ook dit mailtje is vals
12 jaar geleden
Je werd niet persoonlijk aangeschreven, dus vals.

Bij een sollicitatie, ook al is het gebrekkig taalgebruik, spreken ze je met naam aan en waar ze je c.v. gevonden hebben.

Niet meer dan logisch zo :)