Waar gaat het geld van Steve jobs naartoe?

Hij was rijk maar gaat zijn geld naar de kinderen en vrouw of naar het bedrijf zelf? Misschien wel een rare vraag. Of kreeg hij geen loon of hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Zijn vrouw en kinderen erven zijn eigen vermogen tenzij een testament anders zou vermelden. Het geld dat in het bedrijf Apple zit blijft daar, daar verandert niets aan.

Aandelen worden gewoon uitgekeerd en zullen ook overerven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In elk geval hebben zijn vrouw en de 3 kinderen van hun samen en het kind uit een vorige relatie recht op hun aandeel. De rest van zijn vermogen zal hij wel testamentair hebben vastgelegd, wie wat krijgt.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft een antwoord dat, denk ik, gebaseerd is op het Nederlandse erfrecht. Weet je zeker dat dat van die kindsdelen ook geldt voor de usa?
amc
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Toch is het in Amerika ook wettelijk geregeld dat de vrouw en kinderen erven. Het is alleen niet in alle staten hetzelfde. In 1990 is bijv. wettelijk geregeld dat alleen de langstlevende wettelijke partner recht heeft op het volledige erfgoed en hij/zij is de enige die recht heeft op wettelijke bescherming van opzettelijke onterving, behalve in Louisiana. Kinderen kunnen in sommige staten wel onterft worden per testament. Wel kan de rechtbank erover beslissen wanneer iemand economisch afhankelijk is van de erflater.
Het is nog te vroeg om daar al uitspraken over te doen. Zonder twijfel zal een gedeelte naar zijn vrouw en drie kinderen gaan, en naar zijn kind uit een eerdere relatie. Hij heeft ook nog 2 zusters. Advocaten zullen verder uitzoeken hoe het fortuin van Steve Jobs moet verdeeld worden als er geen testament is.

Steve Jobs is o.a. rijk geworden met zijn bedrijf Apple Computers. Het kwam in 1980 op de beurs en twee jaar later was de 27 jarige Jobs de jongste persoon op de ranglijst rijke zakenlieden.

Een ander zeer belangrijk deel van zijn rijkdom komt uit de verkoop van Pixar.
Bij zijn terugkeer naar Apple in 1997, beslist Jobs inderdaad om niet betaald te worden met een salaris, maar zijn fortuin bleef groeien dankzij zijn aandelen.