Het lukt me niet om me aan de beloftes van mijzelf te houden. Hoe kun je nou het beste plannen voor school en tegelijk een bijbaan hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien moet to do lijstjes gaan maken, dan zie je de dingen die je nog moet doen op een rijtje staan en kun je gaan afstrepen. Als je achter elke (klus) ook nog zet hoe lang je er ongeveer voor nodig hebt kun je voor jezelf een planning gaan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door je agenda niet te volboeken. Zoek een partime werk en bekijk je uren als die kloppen he ;) succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey meid,
Ik weet niet watvoor opleiding doet, hoe zwaar 't is, en watvoor werk je doet.. Maar laten we even uitgaan van een MBO-opleiding en een bijbaantje bij de AH (12uur contract) ik zou 't zo doen:

Eerst met teamleider erover praten, kijken of 't rooster een beetje omgegooid kan worden zodat je twee lange schooldagen meteen na school gaat werken. Neem dan nog een chille dag dat je vroeg vrij bent ofzo, of een dag in 't weekend (liefst zondag, 200% hihi) en dan hou je nog 4 dagen over, waarvan je 't best twee vaste dagen kunt nemen voor je huiswerk. Spreek af met klasgenoten of vriendinnen om samen hw. te gaan maken

Gouden tip: vooruitwerken op school..

Nogmaals: IK zou het zo doen, ben namelijk superslecht in plannen als het gaat om iets zelfstandig doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoolwerk als het kan meteen na school doen. Dan wordt het een gewoonte. Even wat drinken en aan de slag. Beter korte periodes leren dan heel lang achter elkaar. Maakwerk en leerwerk afwisselen. Begin op tijd met boeken lezen of verslagen maken. Maak geen andere afspraken op die tijden, reserveer ze voor schoolwerk.
Eén huiswerkvrije dag per week inplannen. Hoe je dat doet op de dagen dat je werkt hangt er vanaf welk werk je doet en voor hoeveel uren. Thuiskomen, wat eten of drinken en aan de slag werkt vaak goed. Anders ga je al snel iets anders doen en kan je jezelf moeilijker opladen om de leerboeken te pakken. Laat je studie wel voor gaan als dat kan, anders verspeel je misschien een jaar en dat is wel zonde . Kijk ook of je echt moet werken om je studie te betalen of omdat je geld wil hebben voor kleding en uitgaan. Dan zou iets minder werken ook mogelijk zijn.