mijn baas is failliet en ik heb een opzegtermijn lopen bij het uwv is het dan verstandig om bij een andere baas te gaan werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met: "Ik heb een opzegtermijn lopen bij het UWV?" Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk. s.

Antwoorden (2)

Ja , zo snel als mogelijk lijkt me altijd het beste .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Gast78818,

Als je werkgever failliet is probeer dan zo snel mogelijk ander werk te vinden. Overleg wel met de curator of je toestemming krijgt om tijdens de opzegtermijn te gaan werken. De curator kan je tijdens de opzegtermijn namelijk vragen om door te werken bij je voormalige werkgever.

Ga je tijdens de opzegtermijn hetzelfde aantal uren werken als bij je ex-werkgever? Dan krijg je geen uitkering meer.

Ga je tijdens de opzegtermijn gedeeltelijk werken?
Dan worden deze uren verrekend met je faillissementsuitkering.

Is de opzegtermijn afgelopen en heb je nog geen werk gevonden? Vraag dan een WW-uitkering aan via WERK.nl als je voldoet aan de voorwaarden van de WW.

Actuele informatie over werken tijdens de opzegtermijn vind je hier: http://bit.ly/pU6bmb.

Actuele informatie over de voorwaarden van de WW-uitkering vind je hier: http://bit.ly/ia9ZpY.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marielle, wat een heldere en concrete manier van antwoorden heb jij op al die vragen over werk etc, +!