Je moet maar iemand vinden die het jou wil en kan leren en je moet natuurlijk voldoende proefpersonen hebben.
Hier wordt een cursus aangeboden.
Kosten:
cursus
€. 3,250.00 p.p
Pro tat-2 kit_
€. 1,361.34
Beide
€. 4,000.00

http://flash4.home.xs4all.nl/cursus/index.html

Meer informatie kun je wel krijgen bij de N>B>T.
Nederlandse Bond van tatoeeerders.

http://www.tattoobond-nbt.nl/

Moet je ook nog in het bezit zijn van een door de GGGD verstrekte werkvergunning (ingevolge art. 3 van het Warenwetbesluit Tatoeeren en Piercen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ebdankt voor je antwoord, maar lijkt me verstandig om eerst op papier te gaan werken ;-). Nu eerst een shop vinden die me in de leer wilt nemen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er is geen OPLEIDING voor het openen van een tattoe shop of voor het tattoeren, de opleiding is voor als jij kennis en ervaring wilt opwouden.. NATUURLIJK bieden mensen die zelf tatoeëren opleidingen aan maar al die centificaten en hebben geen wettelijke rechtsgeldig vanwege dat patuculier is zelf in gesteld is maar niet wettelijk.. Tattoeren kan dus en mag dus iedereen doen en is er wel een vergunning voor nodig via GGD en is daarbij ene onderzoek van hygiëne en die vergunning kost tussen 300 of 600 euro kwa prijs ligt dat eraan wat jij wilt gaan doen bijv tattoe en piersing. Ik vind dat het duidelijk aangegeven moet worden in elke opleinig of curses die aangeboden word voor tatoeëren dat de cursus alleen bestaat uit ervaring opbouwen en met die curses of diploma dat dus kan aantonen. Maar dus ook aangegeven word dat de centificaat niet nodig is bij het openen van een tatoeshop, En dus alleen een vergunning van de GGD nodig is en en ingeschreven moet staat bij KVK.

Andere antwoorden (3)

Geen enkele opleiding is verplicht, tatoeëerder is een vrij beroep. Het kan wel zijn dat als je voor een tatoeëerder gaat werken deze eisen stelt, maar kunstacademie lijkt me dan een overdreven eis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog even nagezocht je moet een vergunning hebben die door de GGD verleent wordt. Maar dat is dus geen opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je alles eenmaal heb dan kan je beginnen te oefenen op sinasappels. Ik zou ook op zoek gaan naar een tattoozaak die jou in de leer wilt nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Varkenshuid is beter. Ik ken 2 personen die op varkenshuid hebben geoefend. De een heeft bij de ander een prachtige tattoo gezet (deze had wel ervaring emt airbrush) en de ander heeft een prachtige tattoo bij zichzelf gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik idd een keer gelezen, een vriend van me is ook bezig en heeft net zijn setje bijelkaar en zei dat ie op sinasappels aan het oefenen.
Dus cursus en opleidingen die eigenlijk wettelijk niets doen maar puur zijn voor het aantonen van tattoe ervaring, maar om Een tattooshop te openen en om mensen te kunnen en mogen tatoeëren heb je geen diploma nodig of centificaat maar een vergunning van GGD! Ik denk voor je opleiding van €3000 aanbiedt wat zware oplichterij is! Kan je die mensen ook inlichten dat het eigelijk niet nodig is om te mogen tattoeren of een shop te open! Dan lijkt zo'n teken oefenles van tattoeren wel ineens heel duur toch?!