Hoe switch je van een kantoorbaan naar een baan in de zorg?

Ik heb interesse in een functie als activiteitenbegeleidster, maar ben al 21 jaar secretaresse. Hoe maak ik die switch? Welke avondopleidingen of -cursussen zónder stage zijn er bekend? En wie heeft deze stap ook genomen?

14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wat denk je van de tussenstap van secretarieel werk in een zorginstelling? Daar kun je dan ook veel beter inschatten wat er voor een eventuele vacature gevraagd wordt en heb je bovendien het voordeel van bekendheid al mee. Zo gauw mogelijk je werkterrein maken dus, zeker binnen een kleinere organisatie kan een secretarieel medewerker ook klussen naar zich toetrekken die bij een standaard bedrijf niet mogelijk zijn. Misschien blijkt daarmee dan ook al je werk ineens helemaal leuk te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga eens praten met het UWV, die hebben goede adviezen op het gebied van omscholing.
Ze helpen je in ieder geval op weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de bekende wegen zoals loi of ntoi kun je de opleiding spw 4 doen. Wat je ook kunt doen is informeren bij een zorgnstelling bij je in de buurt. Zij bieden vaak bbl (beroeps begeleidende leerweg) opleidingen aan. Maar zoals ik je verhaal begrijp is dit niet jouw weg.
Een zorginstelling bij je in de buurt is vaak op zoek naar vrijwilligers. Hier doe je al veel ervaring mee op, en is een hele goede ingang om er verder mee aan de slag te gaan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de zorg wordt er zoveel personeel gevraagd dat als je solliciteert de kans groot is dat ze zelf aankomen met een cursus die ze dan zelf ook betalen natuurlijk.Er zijn veel stichtingen die springen om personeel voor de zorg.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry, ik was te snel.Ik heb alleen de vraag gelezen en niet je toevoeging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een ROC bij jou in de buurt en laat je goed informeren.