Is het juist dat er in de noorderlijke provincies de inkomens lager zijn. Ook zou de werkloosheid hoger zijn.

Er is toch ook genoeg industrie en dus ook werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit een onderzoek gedaan onder 7.000 freelancers bleek dat in Groningen het minst wordt verdiend met een uurtarief van € 35, in Amsterdam kost een freelancer gemiddeld € 73.

het volledige onderzoek is op de onderstaande link te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De salarissen liggen in het noorden lager, niet alleen omdat er ook minder werk is maar ook doordat het leven daar goedkoper is dan in het westen. Kijk maar naar grond en huizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De cijfers van 2010 betreffende werkeloosheid:
Nederland: 5,4 %

Het hoogst in Groningen: 6,8 %
Het laagst in Zeeland: 3,9 %

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71761NED&D1=3,7&D2=0,5-16&D3=40,45,50,55,60&HD=110323-1355&HDR=T,G2&STB=G1

Mijn ervaring is dat heel veel grote bedrijven hun hoofdkantoren toch verplaatsen naar de Randstad of ergens centraal in het land.
Voorbeelden:
Philips is van Eindhoven naar Amsterdam gegaan.
De Arbeidsinspectie heeft alle kantoren opgeheven en zit nu centraal in Utrecht.

Industriegebieden zie ik weinig in de noordelijke provincies:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Industrie_in_Nederland