Wat te vragen aan oppas??

Ik ben 19 jaar en pas sinds 1,5 jaar 2 dagen per week op van 08.00 tot 18.00. Tot 14.00 heb ik Alleen een meisje van bijna 3 en 's middags nog 2 oudere kinderen ook laat ik de hond 4x per dag uit en staat elke week de keuken nog vol met het eten van gister en laat ze ook regelmatig de was staan met als doel dat ik het vast wel opruim. Ook Breng en haal ik de kinderen met de auto van school maar krijg maar 5 euro per uur. Wat vinden jullie hier van?? En iemand tips om een opening te maken naar een gesprek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het minimum uurloon voor een 19-jarige is weliswaar een kleine €5 bruto per uur, maar dat geldt voor ongeschoold werk.
jij hebt de verantwoordelijkheid voor 3 kinderen en dat is wel even wat anders.
Bovendien doe jij er nog huishoudelijk werk naast.
Ik vind ook € 5 wel aan de lage kant.

Het maakt uit dat je op kinderen past die niet slapen, maar de hele dag op zijn.

Je hebt 6 uur 1 kind, daar kun je €5 per uur voor vragen
je hebt 4 uur 3 kinderen, daar kun je €8-9 voor vragen.

Dan kom je gemiddeld uit op ca. € 6,50. (6x5 =30 en 4x8= 32. Samen €64. Delen door 10 uur = €6,40)
Voor wat huishoudelijk werk kun je ook nog wat vragen. ik zou zeggen: €7 per uur.

Je zou kunnen beginnen te zeggen dat je al 1,5 jaar op de kinderen past en dat je nog nooit salarisverhoging hebt gehad.

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo slecht is 5 euro per uur niet.
Neem aan dat het "zwart" is? Dan heb je al helemaal niet te klagen.
Met alle respect, maar er zijn mensen die harder moeten werken voor nog geen 5 euro bruto(!) per uur..

Dus lekker genieten van je makkelijke bijbaan en wil je meer geld zoek een extra baantje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden..... in Afrika zeker :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, China
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best weinig, je auto rijdt niet op water geloof ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je ziet wat de vraagsteller er allemaal bij moet doen, vind ik 5 euro per uur weinig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, China is ook wel goedkoop ff vergeten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@duckje: waar staat dat ze het met dr eigen auto doet? Misschien wel met de auto van de ouders van de oppas kinderen. En voor de rest, misschien en ik wel met minder tevreden
Voor iemand van 19 geldt een minimum loon van €4,83 (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur.html).

Daar zit je dus duidelijk boven. Als je dan gaat kijken wat het nibud [http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html] adviseert om aan een oppas te betalen, dan is dat tussen de €3,90 en €5,80 per uur, voor een kind. Bij twee kinderen wordt dat tussen €5,80 en €7,80,- per uur. Als je daarbij neemt dat je andere werkzaamheden doet enook nog eens de kinderen haalt en brengt met (je eigen?) auto, dan is 5 euro per uur aan de lage kant.

Ik zou de cijfers van NiBud meenemen, en aangeven dat je het wel leuk vind bij hun, maar dat je uiteindelijk er wel bent om geld te verdienen. De hoeveelheid werk die jij verzet is meer dan war je nu voor betaalt wordt. Hou er wel rekening mee dat hoewel het voor de ouders nu een goede deal is, jij ook zeker geen slechte deal hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het iets te weinig.
Mocht ze met dienstencheques werken zou het 7.50 euro per uur zijn.
Als jij het huishoudelijk werk er ook nog bij doet zou ik toch anderhalve euro meer vragen dus van 5 naar 6.5euro p/u.
Ik weet natuurlijk niet of men in Nederland met dienstencheques werkt maar dat is wat ik betaal aan mijn hulp.