Je hebt als stagiaire ook vrije dagen dus dat is het probleem niet. Als je morgen al vrij wilt, is het een stuk lastiger en zullen ze er niet blij mee zijn, ze hebben tenslotte een programma gemaakt voor je.
Als het voor over een paar dagen is schrijf je gewoon :
Beste...
Is het mogelijk dat ik die datum een vrije dag kan hebben.
of: Ik zou dan graag vrij zijn, is dat mogelijk?
Stage lopen houdt ook in dat je leert rekening te houdenmet collega's en niet op korte termijn ineens er niet bent
anneliez
12 jaar geleden
je kunt het beter vragen aan je manager dan via de mail, dan kun je redelijk overleggen, dus vragen: mag ik die datum een vrije dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard kan je een vrije dag opvragen. Als stagiaire heb je ook recht op vrije dagen. Bespreek dit eerst met je stagebegeleider op school en op het werk. Houd het zakelijk en kort. Je hoeft niet te vertellen wat je gaat doen. Daarna kan je bevestigend mailen. Geef wel aan dat je nagedacht hebt over je werkzaamheden bv dat je deze overdraagt.

Bv:

Beste meneer / mevrouw,

Zoals zojuist besproken wil ik graag een verlofdag opnemen op..
Ik zal mijn werkzaamheden overdragen aan ..

Graag uw akkoord.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat niet mailen, maar gewoon mondeling vragen. Binnen het bedrijfsleven is het voor zover mij bekend ook niet gebruikelijk dat werknemers per mail een dag vrij vragen. Gewoon mondeling vragen, kan eventueel wel per telefoon als je niet iedere dag op het stagebedrijf aanwezig bent.