Hoe kan je bij een sollicitatie voor een afstudeerstage, het feit dat je 2 jaar te lang over je studie doet, het best uitleggen?

echte reden is luiheid icm faalangst, heb pas moeten leren in het 2e/3e jaar van de huidige opleiding (Bedrijfseconmie). Leren als in, meer dan 1 avond van te voren. Dus ik haalde vakken opeens niet meer , maar de discipline had ik niet om meerdere dagen te leren. Dus door het niet halen ging ik ook echt geloven dat ik het toch niet kon. Allemaal stom, maar heb nu al mijn vakken toch gehaald.

Maar hoe kan je die twee jaar studievertraging het best uitleggen, als ze daar om vragen en dat doen ze! zonder dat je kansen minder worden zeg maar. Tot nu toe gaf ik nooit echt duidelijk antwoord daarop als er om gevraagd werd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wees gewoon eerlijk, zeg dat het eerste jaar je erg makkelijk afging en dat je je verkeken hebt op de volgende jaren, maar dat je het toch gehaald hebt. Noem niet de luiheid en faalangst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zeg dat je naast je studie druk was in het verenigingsleven; sportclub en studentenclub. zoiets wordt nog wel als positief gezien en als een goed excuus, om wat studievertraging op te lopen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studentenverenigingen staan bekend als zuip- en feestverenigingen, waar het voor een deel ook op neer komt. Het is niet de moeite waard dat te melden, TENZIJ je een bestuurlijke functie hebt uitgeoefend.