Namens mijn man; Als het goed is haalt hij volgende maand zijn CE rijbewijs. Hoe vind je werk zonder ervaring daarin te hebben?

CE is vrachtwagen met oplegger. Een droombaan voor hem. Er is ook werk in te vinden. Maar niet als je geen ervaring hebt. Zelfs het uitzenbureau wil ervaren mensen. (zo 'wegrijden' met zon grote vrachtwagen is ook niet te doen)Wie heeft er ervaring mee? Hoe kom je er tussen?
Volgende maand is zijn huidige contract (in ander werk) ook afgelopen dus hij heeft ruimte om ervaring op te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er is momenteel best wel werk voor oplegger chauffeurs, als je over het rijbewijs beschikt kun je op diverse plaatsen aan het werk.
Ervaring moet je toch in de praktijk opdoen, er zijn vast wel bedrijven waar je ook als beginner aan de slag kunt.
Zelf werk ik al jaren voor de firma Pieter Smit en daar ben ik ook met zeer weinig ervaring begonnen in het theaterdecorvervoer.
Er is daar altijd wel werk op oproepbasis, bij gebleken geschiktheid kan er over een vast dienstverband gedacht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij sommige theaters is het toneel op de eerste verdieping, veel decorstukken zijn zo groot dat het lossen op gelijk niveau veel sneller gaat dan via een aparte lift waar niet alles tegelijk in past. (tot 5 jaar geleden moest het daar nog zo)
Deze lift is in Tilburg, om de hoek is er nog een voor een tweede truck.
Andere theaters met een lift waar de hele truck op past: Groningen, Rotterdam, Almelo, Heerlen, Haarlem, Gorinchem, Leeuwarden.
Gefeliciteerd met het behalen van het rijbewijs!

Tips:
Ga langs bij bedrijven die dergelijke grote vrachtwagens gebruiken voor transport. Neem een CV mee. Wees vriendelijk en beleefd en vraag om een kort kennismakingsgesprek met de chef die erover gaat. Vraag niet om een baan maar om een kennismaking en vraag of je je CV achter mag laten. Als mensen je gezien hebben, denken ze eerder aan je als zij iemand nodig hebben.

Ga stage lopen, dus vraag of je als 'vrijwilliger' mee kunt rijden op een grote wagen. Probeer af en toe een stukje te rijden.

Wees altijd vriendelijk en beleefd en laat merken dat je heel erg graag dit werk wilt doen.
Laat je niet afschrikken door tegenslag, afwijzing hoort er ook bij. De aanhouder wint!!! Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Btw stage lopen zou ik niet doen als je je brood ermee moet verdienen, je loopt in die tijd wel de inkomsten mis en wie zegt dat ze jou wel aan gaan nemen. Verder wel goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Een buurman van mij haalde zijn diploma's, liet zijn grote vrachtwagen combinatie aan zijn familie zien en kon niet eens schakelen en koppelen, dat kon die niet. Zelf heb ik les gehad en weet dat meer dat niet kunnen. Hij kreeg werk bij een wat onbekender bedrijf dat chauffeurs de hele week laat rijden, behalve op zondag. Ook als hij toevallig vlak bij huis was sliep die dus eventjes op de parkeerplaats. Wel veel rijden en veel geld verdienen op die manier want hij kon daarna geen huurwoning meer krijgen. Er is concurrentie tegenwoordig van heel goedkope buitenlandse chauffeurs, daarom een sollicitatie bij juist die vervoerbedrijven is misschien de moeite waard. Dan stellen ze echt geen moeilijke vragen.