waarom moet je altijd "goed "weggaan en slijmen als je van werkgever verandert?

waarom is het een soort faux pas om bij je vertrek bij een werkgever je collega's eens flink de waarheid te zeggen? (mijn vraag word vast verwijderd) maar ja dat zien we dan wel weer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha It's still here :)

Antwoorden (4)

Hoeft helemaal niet, ik heb ze ook bij weggaan even flink de waarheid verteld.
Alleen.................. het is natuurlijk niet handig. Want als jij niet door je proeftijd komt of ongelukkig wordt bij je nieuwe werkgever is het natuurlijk altijd fijn om een vangnet te hebben. Dat je weer terug kan gaan naar je oude werkgever en zij dat dan ook willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in hetzelfde wereldje blijft werken: om roddels en een slechte reputatie te voorkomen! Als je oude en je nieuwe collega's tijdens een of andere bijeenkomst aan de praat raken en er een negatief beeld over jou ontstaat, kan dat gevolgen hebben voor je carrière.
Daarnaast is het ook fijn als je je oude werkgever als referentie kan opgeven, en dat kan alleen als je 'leuk' weggaat.
Think twice dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ie verwijder wordt is het omdat je er staat 'moet altijd'.

dit is namelijk niet het geval. je kan gewoon zeggen wat je denkt op een normale manier, ten alle tijden.

waarom zou je hiermee wachten tot op de dag van je vertrek?

dus het antwoord: dat MOET niet ALTIJD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ,als je je gram wilt halen ,doe het .maar het voegt niks meer toe .draai het om !hé ja als je baas je even 20 min lang gaat vertellen wat je allemaal niet goed gedaan hebt ,de laatste tijd .wordt je daar nog gelukkig van ? Het heeft dan ook geen corrigerende werking meer of naar een positief doel toe werken ,het wordt afzeiken en je gram halen . Nooit handig de wereld is soms klein ,je komt iedereen overal tegen .dus hou het netjes en hou de eer aan je zelf . Succes met je nieuwe baan.