teveel arbeidsuren, wat moet ik doen?

Ben 18 jaren ik heb maandag van 5:00 tot dinsdag 3:00 of meer gewerkt zonder normale rust en pauze wat toegestaan is, de baas zegt ''paar uurtjes rijden en je bent op tijd terug'' maar het was in stuttgart normaal krijg je 2 dagen de tijd om te werken en te slapen , we moesten met de vrachtwagen naar duitsland was meer dan 1100km heen en terug. ongeveer 7uur rijden en 7uur terug rijden zegt de chauffeur kan best meer zijn. bij de klant ongeveer 6 uur gewerkt laden & lossen met montage werkzaamheden, we waren al moe van de rit met korte pauzes want als we 17:00 weg gingen dan waren we na 00:00 thuis dus we moeste wel maar het werd later dus later thuis, de chauffeur viel bijna in slaap tijdens de terug weg, de tachograaf kaart was gestopt want je mag maar zoveel uren rijden en dan moet je slapen of rusten, kwam over 3:00 of 3:30 s'nachts thuis en ik moeste op die dinsdag om 7:00 eruit amper 3uur geslapen en ik heb me uiteindelijk ziekgemeld want ik kon bijna niet staan en wakker blijven, de uitzendbureau waar ik voor werk wilt mij niet helpen hij zegt rustig ''kan het niet terug draaien'' dat was het, ik heb een wajong uitkering en mijn contact persoon van cwi of uwv wilt wel bellen maar zegt je kan de volgende dag (woensdag) toch werken? verder kwam er niks uit, heb 2 dagen ziekgemeld en morgen (8 september) wil ik weer werken voor geld, maar ik vind dit niet kunnen en ik weet niet wat ik ermee moet doen en wat ik kan doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zal me hier niet geliefd mee maken maar ik vind dat het UWV gelijk heeft. Als je een dag hebt kunnen bijtanken had je woensdag gewoon weer op het werk kunnen verschijnen.

Verder zou je met je werkgever kunnen bespreken dat je moeite hebt met deze lange dagen, ondanks dat je dan bijrijder bent. Vraag naar de rijd- en rusttijden en overleg hoe je dit kunt invullen zonder jezelf ziek hoeven te melden. Want ik denk dat je toch wel heel blij bent dat je werk hebt, met een Wajong uitkering valt het tenslotte niet mee om werk te krijgen. Dus probeer er samen met je werkgever uit te komen.

Ik wens je veel succes en veel werkplezier!