Bij welke hulp bedrijf kan ik ben klacht in dienen dat er een collega wordt voor getrokken En vieziek contact met je zoekt

Dit is al 3 maanden aan de gang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

je kan ervoor bij de politie terecht.
12 jaar geleden
bij de directie van het bedrijf waar dat voorvalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De normale gang van zaken is dat je hierover éérst klaagt bij je personeelschef!
Je wil natuurlijk namelijk niet je baan kwijt raken, of meer ophef veroorzaken dan nodig is, en dus zo weinig mogelijk mensen en externe instanties erbij betrekken, omdat anders je werkgever in verlegenheid zou kunnen worden gebracht.

Zorg dus dat je personeelschef hiervan af weet (en als het over hem gaat, zijn directe baas), en eis een oplossing. Als dat niet gebeurt, kun je nogmaals naar hem/haar toegaan en zeggen dat er anders niets voor je op zit dan aangifte te doen.

Overigens, zorg wel dat alles hierover goed gedocumenteerd wordt (stuur bijvoorbeeld bevestigingsmailtjes over wat er besproken is), want als je baas straks alles gaat ontkennen heb je wel een probleem. Maar als jij een goede verstandhouding met je baas onderhoudt, en hij blij is met jouw werkzaamheden, zal hij als hij slim is vooral een nette oplossing voor de zaak proberen te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze oplossing klinkt heel erg sympathiek. Maar bedenk je wel dat jij het als werknemer opneemt tegen leidinggevenden in jouw bedrijf en het dan kan gebeuren dat je aan het kortste eind trekt en je dan zowel de personeelschef als je baas tegen je hebt. Gelukkig is het niet altijd zo, maar leidinggevenden kunnen elkaar de hand boven het hoofd houden. En een directeur kan denken dat hij liever een werknemer kwijt is, dan zijn personeelschef. Het hoeft allemaal niet zo te zijn, maar neem het risico wel mee. Overigens, alleen grotere bedrijven hebben een personeelschef. En dan hebben ze ook wel een klachtencommissie of een vertrouwenspersoon waar je terecht kunt. Dat kun je dan veel beter doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar alles wat je nu aandraagt heb ik al besproken.
Ik waarschuwde al dat ze rekening moet houden met de situatie dat de werkgever de persoon in kwestie in bescherming kan nemen. Ik ga echter uit van de andere kant, omdat je ook weer niet je baas tegen je in het harnas wil jagen omdat je er andere partijen bij betrekt. Zorg gewoon voor minimale impact. Liever dat die persoon voortaan zijn handjes thuis houdt, en ophoudt met voortrekken, dan dat ie ontslagen moet worden en je baas jou daar altijd onbewust voor de schuld blijft geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goh, en antwoord met helder denkwerk! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het niet op deze manier. Want uiteindelijk is het jouw woord tegen het zijne. En dan trek jij (meestal) aan het kortste eind. De kans dat hij wordt weggestuurd is vele malen kleiner dan dat jij wordt ontslagen. In geval van ongewenste intimiteiten moet je direct een vertrouwenspersoon inschakelen. Maar ga niet zelf aan de gang. Laat je door iemand bijstaan, die voor jouw belangen opkomt. Want je hebt veel meer rechten dan je denkt. Zorgen voor minimale impact, klinkt sympathiek, maar zorgt er hoogstwaarschijnlijk alleen maar voor dat jij stilletjes je ontslag krijgt en er binnen het bedrijf verder niet meer over wordt gepraat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom noem ik ook 2 maatregelen waardoor je dat kan voorkomen JanF,
Ten eerste zorgen dat alles goed gedocumenteerd wordt, dus bevestigingsmailtjes sturen over alle gevoerde gesprekken. Dan bouw je een dossier op zoals dat heet, en dat is zeer waardevol mocht er onverhoopt toch een advocaat aan te pas moeten komen.
Ten tweede zorgen dat jij en je baas op goede voet met elkaar leven. Dus dat buiten de problemen met de handtastelijke collega jij goed binnen de bedrijfssfeer ligt, en je werk wordt gewaardeerd. Dan is het, bewust of onbewust, voor je baas vanzelfsprekender om het ten gunste van jou op te lossen.
Geen probleem om nog langer mee rond te blijven lopen. Het lijkt erop dat je het hier hebt over ongewenste activiteiten. Dat moet je nooit toelaten. Maar het zal niet makkelijk voor je worden als je actie gaat ondernemen. Realiseer je dat je de arbeidsverhoudingen kunt verstoren. En dan moet je op zoek naar een andere baan. Wat ik je, in jouw plek, overigens toch zou adviseren. Maar ik weet ook dat banen niet voor het opscheppen liggen.
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar je werkt. Is er een vertrouwenspersoon binnen dat bedrijf die je je problemen kunt voorleggen. Als die er niet is, zul je buiten het bedrijf op zoek moeten naar iemand, die je in vertrouwen kunt nemen. Misschien ben je lid van een vakbond. Ga anders voor advies naar een juridisch loket of een wetswinkel of zo. Daar zitten mensen die daarin gespecialiseerd zijn. Want je bent echt niet de eerste die dit overkomt. Misschien zijn er binnen dat bedrijf nog wel meer mensen met hetzelfde probleem. Probeer daar eens achter te komen. Samen sta je sterker. Realiseer je dat het geen makkelijke weg is, maar laat je er ook niet door tegenhouden. Je moet wat doen. Laat niet met je sollen en kom op voor jezelf! Sterkte en succes!

Toegevoegd na 1 dag:
Met ongewenste activiteiten bedoel ik dus ongewenste intimiteiten.

Toegevoegd na 1 dag:
Onderstaand een website met informatie. Het is er maar één, maar er zijn er veel meer te vinden.