Ik wil ontslag nemen, en weet niet of dit wel kan volgens mijn arbeidsvoorwaardes omdat iedereen vrij wilt?

Aankomende weken zijn leuke weken in de stad en iedereen wil graag heen, normaal gesproken geld dat je 2 week van te voren vrij kan vragen maar ze hebben voor die weken een andere regeling.. Toevallig loopt over 1 week mijn contract af, als ik zeg dat ik deze NIET wil verlengen, dan ben ik toch gewoon na die datum vrij? Of zitten er addertjes onder het gras, waar moet ik op letten. Ik heb al twee andere banen dus ik wou sowieso al stoppen bij de supermarkt.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

je collega's zullen er niet blij mee zijn als je dat doet, lees je contract nog een keer goed door, want meestal staat er in hoelang van te voren het ontslag ingediend moet worden, dit geldt zowel voor jou, als voor je werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij geldt iets anders als een contract afloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het contract afloopt, dan kun je er toch gewoon voor kiezen om een nieuw aanbod niet te accepteren? Daarover hoeft toch niets in een contract te staan?
Feitelijk gezien is er niet eens sprake van ontslag nemen dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in sommige gevallen wordt het contract stilzwijgend verlengt, als er niets gezegd wordt. Er hoort ook in het contract iets over het opzegtermijn te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nadeel is wel dat als je je contract niet verlengt, dat impliceert dat je vrijwillig werkloos bent en mogelijk niet in aanmerking komt voor een uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze gast heeft 2 andere banen, dus zal geen uitkering nodig hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee andere banen, ik werk op mijn 16e bij een computerwinkel en bij een banketbakker.. Deze supermarkt wou ik al langere tijd stopzetten, dusja.. Ik zie dat hij precies een dag voor het begin van de feesten begint.. Lullig voor mijn collega's maar het is niet anders.
Als je een contract hebt met een einddatum,
dan ben je na die datum niet meer in dienst.
En dan heb je dus geen opzegtermijn.

Wel raar dat er nog geen leidinggevende met jou over
al dan niet verlenging heeft gesproken.

Ik zou dus maar snel doorgeven dat je het contract NIET wilt verlengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem gewoon ontslag en ik hoop dat je een jaar zonder werk blijft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaansebraband, ik heb al twee andere banen.. Ik kom niet werkloos, jammer dat je niet hebt leren lezen. Jij blijft duidelijk meer dan een jaar werkloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min van mij, want dit is geen antwoord en bovendien niet netjes om zo te reageren op en serieuze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga een cursus lezen volgen als gast 20772 een cursus schrijven gaat volgen. Ik begreep uit de vraag (maar ja erg duidelijk was die niet) dat je liever ging feestvieren dan werken en dat je daarom je werk op wilde zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Communiceren is soms best lastig, maar gast20772 schrijft voor mij duidelijk dat hij 2 banen genoeg en 3 banen te veel vindt.
Als je nog een restant vrije dagen over hebt, moet je deze voor einde contract opmaken. hebt je deze niet, dan moet je het contract uitzingen, anders heeft de werkgever het recht ook geen salaris uit te betalen.