Krijgen verplegende en/of verorgende nog een speld bij diplomering?

Of zijn die helemaal afgeschaft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat is nog steeds. Heb 1 juli mijn diploma gehaald, inclusief speld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd nog.
Ze worden alleen nog maar weinig gedragen heb ik het idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, Ook ik zie niemand ze dragen. Bij mij liggen ze ook in de kast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij waren verplicht om ze te dragen, eerst je leerlingen speld en daarna de ' echte'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd, Platje. Leuk om te weten en een goeie vraag, Nelly. Zo'n insigne hoort bij een uniform en dat heb ik sinds '77 niet meer gedragen. Ze zijn alle drie (tweemaal ll.speld) een beetje zwart uitgeslagen, ik denk door het zilver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat van een uniform klopt Kees. Ik heb nog wat langer in een wit jurkje rond gelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ooit even gekscherend als liefkozend voor 'ijscomannetje' uitgemaakt. Ach, het deerde me niet, want dat wit was ook wel weer functioneel. Je gooide het makkelijk in de was en erg modieus was die kleding ook niet hoewel ik de lengte van die jurkjes wel wat op en neer heb zien gaan in de loop van de jaren. Als conjunctuurverschijnsel, zullen we maar zeggen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben inmiddels 10 jaar werkzaam in de zorg. Toen ik er begon, was er nog een vrouw die een jurk droeg. Ze kon er geen afscheid van nemen. Ik ben dus van de witte pakken generatie (wat betreft vrouw) Inmiddels is het niet meer 'huiselijk" als je een wit pak draagt. er zijn allerlei kleurrijke jasjes aangeschaft. Iedereen vind het mooi, behalve de zorgvrager.
Ik werk in de thuiszorg en we dragen een poloshirt. Broek mag je zelf bepalen. Tja, het herkenbare beeld van de zuster en broeder is aan het vervagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Dienen in het wit', heette dat vroeger. Nog vroeger heette het zelfs een roeping te zijn. Het enige dat ik al vele jaren aantrek aan functionele kleding is een paar hypo-allergene handschoenen, met name om mezelf te beschermen tegen besmet materiaal. Ik vind dat je over bepaalde kwaliteiten moet beschikken om dit werk goed te kunnen doen, ongeacht of het verzorgend, verplegend of meer medisch van aard is en dat we dit niet meer uitstralen in kleding en dergelijke. Inmiddels ben ik wel zo oud en wijs dat ik kans zie op een andere manier ook wel over te komen maar toch, het had wel wat...

Andere antwoorden (1)

Mijn ervaring is jazeker, maar alleen als je bereidt bent om hem zelf te betalen. En je mag ook kiezen om dat niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, Waarschijnlijk betaald mijn organisatie het dan voor me. Heb hem gekregen, zonder dat het aan me gevraagd is. Ook 8 jaar geleden, na mijn eerste speld.