Wat voor werk kan je met dieren doen?

Hallo, mijn vriend is 28 en werkt in een magazijn. Hij wilde altijd al dierenarts worden of ander werk met dieren doen. Nou denkt hij dat er geen opleiding is met werken en leren omdat hij natuurlijk geen studiefinanciering meer krijgt. Hebben jullie tips waar hij wel kan werken en leren en dan nog met dieren kan werken.
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

dierenarts worden is een lange zware studie, in een dierenwinkel, dierentuin of kinderboerderij is vast ook leuker dan het magazijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
en daar krijgt hij waarschijnlijk interne opleidingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
solliciteren en aangeven dat je graag met dieren wil werken, die interne opleidingen zijn gericht op het bedrijf waar je werkt, dus dat je beter wordt in je vak, voor dierenarts moet je naar de universiteit in Utrecht.
Mischien moet ie lid worden van een vereneging zoals Greenpeace hij kan ook vrijwillegers werk doen bij een kinderboerderij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 vrijwillegers werk bij de dierenambulance of een asiel is ook leuk
Hij zou dierenarts assistent kunnen worden. Deze opleiding is er ook in bbl vorm (beroeps begeleidende leerweg) Dat betekend dat hij eerst bij een dierenartsenpraktijk solliciteert, die dan vervolgens de opleiding aanbieden.
Richt je met zoeken in iedergeval op de bbl vorm. (leren en werken tegelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goede tip!
Op de meeste scholen waar je dierenverzorging kan volgen stroom je uit in bepaalde richting. De richtingen kunnen bijvoorbeeld zijn:
asiel, pension en kennel
dierentuin
dierenwinkel, kinderboerderij
Zo word je wat gespecialiseerder in hetgeen wat je wilt bereiken, deze uitstroom richting zal ook vermeld staan op het diploma. De opleiding paraveterinair is een andere opleiding dan de opleiding dierenverzorging.

Lees meer hierover op onderstaande bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/47252-de-opleiding-dierenverzorging.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vriend zou inderdaad bij de bovengenoemde plaatsen kunnen gaan werken (asiel, kinderboerderij etc), maar hij zou bijvoorbeeld ook een eigen hondenuitlaatservice of iets kunnen oprichten. Of op een manege kunnen werken, maar dat ligt er natuurlijk ook aan welke dieren hij leuk vindt om mee te werken. Naast een kinderboerderij kan hij bijvoorbeeld ook bij een dierentuin solliciteren. Zij geven ook vaak interne opleidingen. Maar misschien is het wel handig voor je vriend om te weten waar precies zijn interesses liggen dan is de keus maken ook gemakkelijker/ kun je gerichter zoeken.