Ik moet heel erg veel talen op school leren, waarvan ik echt heel erg moe van word, wat moet ik doen?

Ik moet deze talen leren:
- Nederlands (natuurlijk)
- Duits
- Frans
- Spaans

Ik verwar Frans heel erg met Spaans.

Toegevoegd na 11 minuten:
- En Engels natuurlijk, dat heb ik vergeten te schrijven. xD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jong bent kun je deze talen veel beter leren dan als je ouder net. Vrag advies aan je docenten Frans en Spaans hoe je deze talen beter uit elkaar kan halen,.
Maar zet door; je zult er later ongelooflijk veel plezier en profiet van hebben als je zoveel talen spreekt. Het is een investering in je toekomst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het begin lijkt het allemaal op elkaar, vooral dat frans en spaans. Als je langer bezig bent gaat het makkelijker, en kun je zelfs de ene taal beter leren omdat je de andere ook kent (op elkaar lijkende grammatica bijvoorbeeld)
anneliez
12 jaar geleden
Het is leuk om tripjes te maken naar de grote steden in Europa, bijvoorbeeld Berlijn, Parijs en Barcelona. Naast dat je het daar naar je zin hebt, ben je toch met taal bezig. Zorg ook voor vrienden die van huis uit een van deze talen spreekt.