Mijn neefje durft niet toe te geven dat de ramadan z'n prestaties op z'n werk beïnvloedt. Hoe kan hij hier het beste mee omgaan?

Ondanks dat hij nog goed functioneert is hij bang dat hij misschien ontslagen zal worden of dat er anders tegen hem aangekeken wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo lang als dat er geen vragen gesteld worden, lijkt me niet logisch je daar druk over te maken. Daarbij, ramadaan is volgende week al afgelopen, dus desnoods een extra dagje vrij nemen. Ik weet niet of hij in het weekend werkt, maar het gaat alleen nog maar om vrijdag, maandag en heel misschien dinsdag.

Hoe kan hij hier het beste mee omgaan? Niet aandenken, gewoon rustig aandoen en geen zorgen maken. Als er vervelende vragen komen, wellicht een nieuwe vraag stellen op goeievraag.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou hem kunnen uitdagen tot een computerspelletje waarmee je concentratie en reactiesnelheid meet. Misschien ziet je neefje dan de risico's van zijn gedrag in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zijn baas een redelijk type is dan kunnen ze het het beste samen bespreken. Er zijn allerlei oplossingen mogelijk bv tijdelijk minder werken en dat later inhalen. Gedeeltelijk vrij nemen. Dispensatie vragen aan de iman. Er cetera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ontbijtte vroeger zelden, en nam vaak geen tijd voor de lunch. In die tijd (ik was nog jong - haha) maakte dat weinig verschil: jeugdig enthousiasme kan veel compenseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kopje koffie compenseert een gemist ontbijt ook.