Wie weet er een bijbaantje voor mij?

Hallo,

Ik ben ten einde raad en ik weet echt geen bijbaantje meer wat ik nog zou kunnen doen.
Ik word op 14 oktober 15 en zou dan graag wat doen.

Ik woon in Almen vlakbij Zutphen (Gelderland).

Ik heb niet echt voorkeur voor iets.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.almen-info.nl/drupal-5.2/

Dit is de site van het dorp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heb je allemaal al gedaan dan??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie reactie bij Labratje, en het is een klein-dorp.
http://www.almen-info.nl/drupal-5.2/

Het beste antwoord

Vanaf 15 jaar heb je recht op het minimumjeugdloon.

Schooldagen

Op schooldagen mag je niet meer dan twee uur per dag werken, maximaal vijf dagen per week en maximaal twaalf uur per week. Je mag niet vóór 7.00 uur beginnen en je moet om 19.00 uur stoppen. Als je ochtendkranten bezorgt, mag je om 6.00 uur beginnen.

Vakantiewerk

In vakanties mag je acht uur werken, maar nooit meer dan veertig uur per week en niet meer dan vijf dagen achter elkaar. Na vier weken moet je stoppen. Je mag niet vóór 7.00 uur werken (bezorgen ochtendkranten niet voor 6.00 uur) en niet na 19.00 uur. In een jaar mag je niet meer dan zes weken vakantiewerk doen.

12 uur rust

Je moet per dag twaalf uur rust hebben.

Weekend

Op zaterdag of zondag mag je maximaal acht uur werken. Op zondag mag je werken als het in het bedrijf waar je werkt voor iedereen gebruikelijk is. Dat betekent dan ook dat ‘zondagsarbeid’ is opgenomen in de CAO of het arbeidscontract. Je ouders moeten voor het werken op zondag echter wel hun toestemming op papier geven. En let op: als je werkt op zondag, moet je de zaterdag ervóór vrij zijn. Je mag nooit meer dan 11 zondagen in 16 weken werken.

Werkzaamheden

Als je 15 jaar bent mag je al behoorlijk ‘zelfstandig’ werken. Het werk moet wel licht zijn en je mag niet werken met of in de buurt van machines. Je mag je nu ook bij een uitzendbureau inschrijven.
Voorbeelden van werk dat je mag doen:
•Licht werk in een winkel (opruimen of klanten helpen, maar niet afrekenen of achter de kassa)
•Groenten en fruit plukken (maar niet als er pas is gespoten met bestrijdingsmiddelen)
•Folders of huis- aan huisbladen rondbrengen
•Avondkranten bezorgen (voor ochtendkranten gelden bijzondere regels: zie hiervoor deze site.)
•Werken in een pretpark, museum of op een manege of camping.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanaf je 15e mag je o.a. vakkenvullen bij een supermarkt, maar ook tijdschriften bezorgen of kleine assisterende klusjes bij een horecabedrijf of andere type winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan supermarkten, HORECA, kranten/folderwijk, schoonmaken vakantiepak en zo is er vast nog wel meer te bedenken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.scholierenwerk.nl/vakantiewerk/Zutphen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk eens aan een ijssalon of een snackbar. Die hebben ze vast wel bij jou in de buurt.