Hoe word ik commercieel piloot?

Wat heb ik nodig om Commercieel piloot te worden?

Ik heb duidelijk aanleg voor het vliegen, Heb er diverse spreekbeurten over gehouden enz enz, Ook veel verslagen over gemaakt. Speel al een jaar een vliegsimulator waarvoor ik binnenkort proffesionele joysticks etc wil kopen.

Maar nu ben ik erg benieuwd wat ik hier voor nodig heb, Zoals opleidingen?

Ik zit nu in de 2e klas en ben 13 jaar in de Theoretische leerweg. En probeer dit jaar nog op te kunnen stromen naar Havo.

En hoeveel verdien je als Commercieel piloot?

Toegevoegd na 13 minuten:
Geld voor de studie is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (6)

Als je piloot wilt worden heb je een havo diploma nodig en moet je engels aardrijkskunde en wiskunde in je pakket zetten en ze moeten denk ik allemaal boven de 8 zijn dacht ik maar ja. En als je al een ervaren piloot bent dan verdien. Je zo'n 20 duizend euro per maand.

Zit jij al in de buurt??

En zo'n opleiding is ook echt niet goedkoop het is over de 1 ton zo'n opleiding

Toegevoegd na 3 minuten:
Van piloten wordt veel verwacht. Je hebt een grote verantwoordelijkheid. Daarom zijn de eisen om te worden toegelaten tot de selectie best zwaar maar duidelijk. Maar als je aan de onderstaande vier eisen voldoet, dan ben je al best flink op weg om piloot te worden.

1. Je bent minimaal 17 jaar en (bij voorkeur) maximaal 29 jaar bij aanvang van de opleiding.
2. Je beschikt over een havodiploma (of gelijkwaardig diploma) en/of vwo-diploma met Engels, Wiskunde A of B en Natuurkunde in het vakkenpakket.
3. Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
4. Dat je als piloot geen bril mag dragen, is een fabel. Dat wil zeggen dat je binnen de -5/+5 moet blijven. Maar tot aan -8 kan het ook mogelijk zijn, mits er geen genetische afwijking in het oog zit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Selectieprocedure

Tot slot volgen nog enkele testen om te beoordelen of je voldoende aanleg en capaciteiten hebt voor de opleiding en of je geschikt bent voor het beroep van piloot. Er wordt zelfs al gekeken of je genoeg capaciteiten hebt voor de functie van gezagvoerder. Deze selectiefase bestaat doorgaans uit een (vlieg)medische keuring, een psychologisch onderzoek en een 'grading', ofwel een vliegsessie op een simulator. Overigens is het niet waar dat je geen piloot kunt worden als je een bril draagt. Wel mag je oogafwijking niet te groot zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
lees dit ook even http://www.carrieretijger.nl/beroep/techniek/piloot/opleiding-tot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zelfs rond 1 miljoen euro. Maar dit hoef je niet direct te voldoen. Dit word als piloot terugverdiend.
ronron1212
12 jaar geleden
€ 100.000 en eerst betalen tijdens de opleiding en niet achteraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 miljoen kost opleiding gevechtsvlieger voor de luchtmacht,
Rond de 100,000 voorpiloten opleiding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van iemand van GV vernomen dat stella aviation failliet zou zijn.
Opleiding volgen. Het kost je wel iets van 200.000 euro en er is een overschot aan pilotendus de kans zIt erin dat je geen werk hebt. Een als je wel werk heb hou er dan rekening mee dat je vrij weinig van de warme landen zal zien en weinig thuis bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, maar jij kan niet zeggen of je aanleg heb door spreekbeurten en een spelletje. Daarvoor doen ze bij je opleiding meerdere testen voor afleggen: fysiek, mentaal en aanleg voor vliegen.
Je kan meerdere opleiding doen je kan je aanmelden op de opleiding aviation ( amsterdam ), je kan je ook aanmelden bij de luchtmacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde dat ik erg van de luchtvaart hou :)
Je hebt havo nodig en moet door een zware keuring. De studie kost veel geld, de school doet dit vaak in samenwerking met een bank in de vorm van een soort hypotheek die je tijdens je loopbaan terug betaalt.

De opleiding kun je volgen bij KLM, KLS en anderen. En duurt zo'n 2 jaar.

Op dit moment is er een overschot aan piloten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een tip voor een website:
www.pilootworden.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je nodig hebt is een enorme brok motivatie.
tegenwoordig zijn de financiën zodanig geregeld dat iedereen een lening kan krijgen bij een vliegschool.
De opleiding is wel zwaar en het is flink doorwerken, dit lukt alleen als je het ECHT graag wilt, je bent nu nog jong, ga proberen een zweefvliegcursus te doen. Dan leer je veel over vliegen, maar zeker of je het wel echt leuk vindt.
Dit kan al vanaf je 14e, zo ben ik ook begonnen.
het minimale wat je nodig hebt is een HAVO met wisB, natuurkunde en Engels. Alles daarboven is mooi mee genomen. Zo vragen enkele maatschappijen een minimum van VWO of HBO-propedeuse.
Als je eenmaal beslist hebt dat je het echt wilt gaan doen, bezoek veel open dagen van vliegscholen en informeer je zoveel mogelijk op zoveel mogelijk plekken. Denk daarbij niet alleen aan NL maar ook aan het buitenland, daar kan je na je opleiding natuurlijk ook terecht komen en daar moet je zin in hebben ( denk aan je toekomstig gezin enz.)
Een piloot verdient zeker niet slecht maar verwacht geen BMW's en riante villa's na je opleiding, dat is een fabeltje.
Afhankelijk van je persoonlijke situatie moet je misschien geld lenen voor je opleiding en dat moet afbetaald worden. over het algemeen betaald de gemiddelde, net afgestudeerde piloot zo'n 800 euro aan rente, iedere maand. Dan ben je nog niet aan het aflossen.
een ruwe indicatie van hoeveel je nou zal verdienen als je je plaats in de cockpit hebt gekregen zal tussen de 2000-3000 euro netto per maand zijn. Zoals je ziet, niet slecht maar als de lening er vanaf moet is het krabbelen.
Laat je door niemand ontmoedigen. Als jij het wilt, dan lukt het, maar niet voor niets :) veel succes en ga je lekker voorbereiden, je hebt nog genoeg tijd.