Hoe kun je het beste omgaan met een grote carrière verandering in je leven?

we willen graag voor onszelf beginnen, en mijn partner heeft een grote hekel aan zijn huidige werk gekregen. zodanig dat hij niet meer terug wil.

Hebben jullie nog goede ideeën hoe we boven water kunnen blijven terwijl we onze eigen shop opzetten en terwijl hij ook nog zijn normale baan opzegt?

alle ideeen welkom!
bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spannend , je doet je naam eer aan !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou... dat zouden we WILLEN ja.... maar we zijn bang voor de gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het grootste probleem is nu de financieen... werk, en tijd. zomaar zijn baan opgeven en er voor gaan? we houden het nog geen twee maanden uit zonder zijn job... dat is me het risico nogal dan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat twee maanden aan de krappe kant is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vinden wij nou ook... maar het lijkt er op dat het de realiteit is... we gaan ervoor natuurlijk. dat wel.

Het beste antwoord

Ik weet niet of jij ook nog een baan hebt en het klinkt misschien stom en oubollig, maar je kan alvast gaan werken aan je uitgavenpatroon.

Investeer in een goede vriezer bijvoorbeeld, en houdt de aanbiedingskrantjes in je bus in de gaten. Koop in voren in wat in de aanbieding is. Verdiep je (voor zover je dat nog niet doet/deed) in je kook/eetpatroon.

Ik weet dat sommige mensen hier niet zo gesteld zijn op persoonlijke ervaringen, maar ik heb vorige week zaterdag bijvoorbeeld èèn half dagje uitgetrokken om voor €6,45 aan groente bij Lidl in totaal 11 porties groente (voor 3 personen per portie) in de vriezer te krijgen. Daar kan je nog niet 1 dag van voor uit eten...

Ook op verschillende andere dingen zijn nog wel te bezuinigen; abonnementen, wat vaker de fiets pakken, tweedehans spulletjes aanschaffen ipv. fonkelnieuw en duur, etc.

Ga ervoor! Maar dan wèl samen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan uit de vraag niet opmaken wat jullie graag willen starten. Als je een eigen bedrijf wilt beginnen is het zeer raadzaam om contact op te nemen met de Kamer van Koophandel. Je hebt dat zowiezo al nodig om je in te schrijven. Ze kunnen je helpen bij het aanvragen van de nodige vergunningen(voor elke plaats apart), het zoeken naar ruimte etc. Voor "Starters" zoals jullie hebben ze speciale pakketten. Ook zou ik eens praten met deze deskundigen over de haalbaarheid van jullie plannen juist omdat zij kunnen vertellen in welke branche er nog mogelijkheden liggen in deze economisch wat mindere tijd. Je zou je kunnen voorstellen dat je niet met een bedrijf moet gaan starten waar er al (te) veel van zijn in je woonplaats.
Veel succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er voor gaan, je krijgt anders altijd het gevoel had ik maar.
En als je partner stopt met werken en je toko draait NOG niet naar behoren kan hij of jij altijd nog even een baantje erbij nemen om het tekort op te vangen. Doe het! Nu is de tijd rijp, je bent ervan overtuigd dat het gaat lopen en je ervan kan leven, maar hou er rekening mee dat je een opstartfase door moet en die kan 5 jaar duren, snoei in je uitgaven en sprokkel alle inkomsten. Zorg dat die toko er komt.
Wil je ons de link geven zodra je "open" bent, kunnen wij eindelijk kopen wat we nog nergens kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je motiveert ons. Tóp!