WW ontvangen na stoppen van Zzp onderneming.

Kan ik een ww-uitkering aanvragen ? Zo jah, hoelang ? ik zeg mijn bedrijf op door fysieke klachten. Wil administratief werk beginnen. Heb vanaf 2009 t/m 2011 ( heden ) een bedrijfje. 2007 en 2008 in loondienst gewerkt. Voldoe ik aan de eisen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee als ZZP heb je niet betaald voor ww. Dus krijg je geen ww. Ook een andere uitkering krijg je niet meteen.
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
nee het gaat niet op voor je.
Je komt niet in aanmerking voor een WW uitkering omdat je als zzp-er niet in loondienst bent en daardoor ook niet voor de WW bent verzekerd.
Je kan wel een beroep doen op de bijstand, er komt wel e.e.a. bij kijken voordat dit rond is. Wanneer je amper eigen vermogen (of een huis) hebt en geen inkomsten kan je na het beeindigen van je bedrijf voor een bijstandsuitkering in aanmerking komen. Dit kan nooit met terugwerkende kracht, dus de datum van aanvraag is wel belangrijk.
Voor gedetailleerde vragen hierover kan je ook terecht op www.internetwerkt.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks, kakkes, nada krijg je in Nederland als je je nek hebt uitgestoken en het niet redt.
Geen WW, geen uitkering, niets, eerst alle vermogen opeten en dan kom je eventueel in aanmerking voor een bijstandsuitkering.

Als je kunt zorg dan dat je minstens een half jaar ergens een baantje kunt krijgen, dit moet haast wel lukken en daarna kun je een uitkering krijgen als je daarmee stopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, helaas. Je hebt fysieke klachten en je had je vrijwillig moeten verzekeren voor ziekte/arbeidsongeschiktheid. Indien je je werk als ZZP-er zelf beeindigd, heb je geen recht op ww of bijstand.