Is €4.43 (bruto) onder het minimumloon voor een 17 jarige als postsorteerder?

Toegevoegd na 5 minuten:
Foutje ik bedoelde 3.43€

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Nee minimumloon is dacht ik 3,88
12 jaar geleden
Nee.

Het minimumloon voor een 17 jarige ligt tussen de € 3,27 en € 3,63 per uur.

Toegevoegd na 3 minuten:
In dat geval zal het op de grens liggen...
Hoeveel het precies is zal aan het aantal uren liggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Dit het minimumuurloon is (bij 36uur of minder) 3,63. Kijk eens op de website (zie bron) daar staat veel info over werken en minimumloon etc

Toegevoegd na 10 minuten:
Bij 3,43 ligt het eraan wat je werkgever als een volledige werkweek ziet. Waarschijnlijk is dit 40 uur en dan is het boven het minimumloon, dit kan je terug vinden in de cao of even navragen op je werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is er zelfs boven. Kijk maar eens op http://financieel.infonu.nl/geld/11030-minimumloon-minimumjeugdloon-juli-2011-uurloon.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is zelfs meer dan het minimumloon. Bij een supermarkt verdien je €4,04 bruto als 17 jarige. Kijk even in de bron, dat legt heel veel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt niet onder het minimumloon maar ik raad je toch aan er niet te (gaan) werken. Bij de AH met vakkenvullen verdien je als 16-jarige al €4,73...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is wel incl. vakantiegeld en dergelijke.