Is het mogelijk om leidinggevende te worden? Zonder..

Hallo,

Stel je begint als vakkenvuller, en je wilt doorgroeien in dat bedrijf naar leidinggevende.. Is dat mogelijk?
Zonder enige diploma's etc..

mvg,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (7)

Kan wel maar zonder diploma's zal het heel moeilijk worden omdat je toch iets van boekhouding en leidinggeven af moet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende leidinggevende functies, voor sommige heb je geen, voor andere weer wél een diploma nodig.
Wordt je leidinggevende van de vulploeg zal je waarschijnlijk geen diploma nodig hebben, wil je leiding gaan geven aan de hele supermarkt dan ligt dit anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader is vroeger met zijn LTS diploma machinebankwerker opgeklommen tot bedrijfschef. Was hem in deze tijd waarschijnlijk niet meer gelukt, nu je overal diploma's voor moet hebben.

Toegevoegd na 41 seconden:
Dus nee, ik denk niet dat dat gaat lukken helaas
anneliez
12 jaar geleden
ja dit is zeker mogelijk, werk zelf al meer dan 5 jaar voor albert heijn, in die tijd gewoon student en daarnaast ben ik sinds een jaar of 2 al teamleider daar. als je dit wil kan je dat in de winkel aangeven bij je manager, of zij vragen jouw als ze denken dat je geschikt bent. doormiddel van gesprekken en competentie scans kan je dan al leidinggevende worden.

wil je hoger op, kan je via albert heijn ook een duale studie hbo gaan doen, dit gaat wederom via het traject van competentie scan en gesprekken. daarnaast moet je dan ook persoonlijkheids test en intelligentie test doen en minimaal havo of mbo niveau 3 hebben.
als je wordt aangenomen ga je 2 dagen naar school en drie dagen werken. Albert heijn betaald dan ook nog eens je opleiding mits je er een paar jaar blijft werken

dus als je iets wil moet je het vragen en jezelf bewijzen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent zonder diploma's minder mobiel bij eventueel overstappen naar een ander bedrijf.
Bijvoorbeeld als het in het eigen bedrijf minder goed gaat.
Omdat je niet goed kunt overstappen naar een ander bedrijf omdat je geen diploma's hebt, ben je gebonden aan je bedrijf en kun je niet goed weg.
Je staat sterker met bewijzen van bekwaamheid dus diploma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een nadeel als je niet de juiste diploma's hebt. Maar als je een Gezond Boeren Verstand hebt en je werkt hard en netjes en je toont interesse, kortom je wilt het echt en wilt daarvoor hard werken, dan kan het zeker lukken!
Leidinggevenden (lg) vinden het vaak erg leuk om hun vak te leren aan een enthousiasteling. Vraag een lg die je bewondert of zij (hij) je wilt coachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor! Ik ben 5 jaar begonnen als weekendhulp en ben nu filiaalmanager. Heb daar inmiddels wel via 't bedrijf een MBO diploma gehaald dus ik kan altijd nog naar een ander bedrijf. Vraag gewoon goed na als je ergens gaat werken wat de mogelijkheden zijn.