Wat gebeurt er als je niet meer komt opdagen op je bijbaantje (behalve dat je wordt ontslagen)

Ik had sinds kort mn eerste bijbaantje maar het was toch niet zoals ik had gehoopt.. Ik zou graag willen weten wat er allemaal zou kunnen gebeuren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (5)

Collega's rekemen op je. Als je ingeroosterd staat en je komt niet opdagen, dan hebben ze personeelstekort.
Ik denk ook dat ze behoorlijk boos op je zullen zijn.

Als je niet blij bent met je baantje, vraag dan een gesprek aan met je leidinggevende.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rekemen = rekenen.
Het is niet echt netjes om gewoon niet op te komen dagen, dat snap je hopelijk zelf ook wel.
12 jaar geleden
Als je geen materiaal van het werk houdt (bedrijfskleding oid) zal er, behalve ontslag niet veel gebeuren. Ik neem aan dat je niet in voren bent betaald?
Je werkgever zal zich wel bedrogen voelen en dat al dan niet aan je kenbaar maken. Echter, hij kan het ook aan andere collegas vertellen en dan heb jij een (verdiende) slechte naam. Dit kan je in de weg staan bij het vibden van een nieuw baantje.
Gewoon zeggen dat het toch niet helemaal is wat je wilt is beter en fatsoenlijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, de bedrijfsspullen. En slechte reputatie klopt ook +
als in je contract staat dat je een uitwerk periode hebt van bijvoorbeeld 2 maanden, ben je verplicht die 2 maanden nog te werken tenzij de werkgever aangeeft
dat dat niet hoeft.
als je je hier niet aan houd kan je werkgever je verplicht stellen de 'schade' die je hebt veroorzaakt terug te betalen.

Toegevoegd na 9 minuten:
echter, als 'sinds kort' betekend dat je nog in de inwerk periode zit kun je op elk moment zonder problemen ontslag nemen en heb je ook geen uitwerk termijn.

als je baan je alleen niet bevalt dan kun je het beste gewoon de uitwerk termijn doorwerken dit geeft je later ook minder problemen als je een nieuw bijbaantje wil vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gevolg is dat je deze bijbaan nooit zult kunnen opgeven als referentie, want dan hoort een nieuwe werkgever dat je zomaar wegblijft, en die zal je dan niet aannemen.
Als je een beetje fatsoen hebt, zeg je tegen je baas dat de baan je niet bevalt (misschien is er nog iets te bereiken, een andere werkplek? Andere werktijden?), en dat je wilt stoppen. Dan kunnen jullie afspraken of je nog een 'uitwerktijd' hebt of direct kunt stoppen.
Maar als jij het niet zou waarderen als je baas op een dag tegen je zegt:'Leuk dat je gekomen bent, maar je kunt weer gaan, je bent ontslagen', bedenk dan dat dat voor je baas (en je collega's!) net zo is: kondig gewoon netjes aan dat je niet meer wilt werken daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het let erg op wat voor contract je hebt en waar je voor getekend hebt. als er een proeftijd geld, (1 of 2 maanden) dan kun je gewoon opzeggen wanneer je wilt. daarna wordt het moeilijker en let het erg op wat voor soort contract, dus daar an ik niet bij helpen...