Ik had net 1 week een nieuwe baan, maar kan niet verder vanwege een allergie, ga ik nu weer terug in de WW?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nikkel en latex/rubber allergie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet vermeld omdat ik er de laatste tijd helemaal geen last van had.

Antwoorden (6)

Ja en dan krijg je hetzelfde uitgekeerd als een week geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat jammer voor je!
ja, je gaat gewoon terug naar de WW en de periode dat je nog recht hebt op een uitkering afmaken.
gewoon je werkbriefje van deze periode invullen, gewerkte dagen invullen, en verder solliciteren.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja echt heel jammer, want ik had eindelijk het werk gevonden wat ik al heel wilde gaan doen (zorg) maar al 'n jaar 0f 10 heb ik last van een nikkel en latex/rubber allergie, en had daar de laatste tijd bijna geen last meer van. Maar ik heb de hele week in veel verschillende schoonmaak middelen gezeten met mijn handen waardoor ze weer helemaal open zijn gesprongen, en door de latex/rubber allergie kan ik ook geen handschoenen dragen. Dus heb ik nu nood gedwongen het werk op moeten geven.
Het ligt er maar net aan. Ben je al bij de bedrijfsarts geweest? heeft die idd geconstateerd dat je het werk niet kunt doen?

Of neem je zelf ontslag omdat je het werk niet volhoud?

In het laatste geval heb je uiteraard geen recht op WW, je bent immers zelf opgestapt.
In het eerste geval moet je de adviezen van de bedrijfsarts opvolgen tot je ontslag (waarschijnlijk al binnen proeftijd) dan ben je dus ontslagen, en heb je wel recht op WW.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees nu om welke allergie het gaat. Wellicht kan jouw werkgever overgaan op handschoenen zonder latex. Ik vind het nogal bizar dat je op basis van een latex allergie in de ziektewet/WW kan gaan. Er zijn ook handschoenen zonder latex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat via je huisarts door een deskundige (allergoloog of huidarts) de diagnose van je huidige allergie bevestigen en meld je nu ziek (voor dit werk).
Dit advies is bedoeld om zo het risico te verkleinen dat een UWV-verzekeringsarts zou menen dat je allergie geen grond is voor (situationele) arbeidsongeschiktheid met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook iets aan je allergie doen.
Je hersenen maken een foutje als je ergens allergisch voor bent. Een NLP-coach heeft een eenvoudige manier om hier van af te komen. Dat is beter dan niets doen aan je allergie en in de WW te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is het niet zo makkelijk om van een allergie als latex af te komen. Ik heb een zeer allergische dochter die anafylactische reacties/shocks krijgt van bepaalde stoffen. Was het maar zo dat een NLP-coach haar daar vanaf kon helpen. Zou een hoop stress schelen.
Een latex allergie is een allergie die je opbouwt. Dus hoe vaker je ermee in aanraking komt, hoe heftiger de reactie is.
Echter kun je latex vermijden, dus ik zie er ook geen reden voor om in de WW te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ennovy1963: zo werkt het niet, was het maar waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel allergieën kun je zeker wegkrijgen met NLP of andere methodes. Voor jou misschien niet maar ik ken genoeg voorbeelden van mensen waarbij het wel werkt.
Hooikoorts bijvoorbeeld, allergie voor dieren etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hooikoorts en allergie voor dieren is iets anders dan een latexallergie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dit zijn ook voorbeelden. Het zou zo maar kunnen dat het ook werkt voor Latexallergie. Het is wellicht de moeite om eens iemand te vragen die ervaring heeft met het oplossen van allergieën (met NLP of een andere methode) of dat ook kan voor deze allergie. Vragen staat vrij en wie weet kan dat ook!
Beste,

Als je net een week hebt gewerkt, zat je waarschijnlijk nog in je proeftijd. In dat geval kan de werkgever ongeacht de reden het contract beëindigen.

Was je gedeeltelijk aan het werk, dan kun je op het inkomstenformulier van de WW aangeven dat je werkzaamheden zijn beëindigd. Je uitkering wordt dan voor de week dat je had gewerkt gekort. Voor de rest krijg je weer een volledige uitkering.

Was je volledig aan het werk, en heb je dat via een wijzigingsformulier van de WW doorgegeven? Dan kun je via de website van UWV werkbedrijf (http://bit.ly/lzJ1JV) de uitkering laten herleven. Schrijf je weer in als werkzoekende en vraag vervolgens een ww-uitkering aan. Het nog overgebleven deel van je uitkering wordt dan weer geactiveerd.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/hj9SV4.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team