als je tot kwart over 9 werkt maar, je hebt zoveel te doen dat je langer nodig hebt maar je krijgt na kwart over 9 niet meer betaald mag dat?

mag je dan na kwart over 9 gewoon stoppen. ook al is je werk nog niet af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

staat in je CAO , wij mogen schrijven vanaf een half uur overwerk.
Het is maar net wat de werkgever hanteert.
Als je maar onthoud dat je geen mijter(sinterklaas) op je hoofd hebt.
En anders kan je altijd nog een vakbond informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,het eerste half uur hoeft niet uitbetaald te worden,maar alles wat er na komt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen heeft een CAO

Andere antwoorden (4)

Staat als het goed is iets over in je CAO. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je maximaal 3 uur mag overwerken op een dag en dat je daarbij WEL gewoon betaald wordt, soms met een bonus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen heeft een CAO.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan werk je zwart of dan ben je niet slim bezig.
Als je een deadline hebt gekregen dat iets af moet zijn voor dat je weg gaat kan dat. Ligt grotendeels aan wat voor werk je doet, en wat er in je contract staat etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, alleen als je het werk redelijkerwijs af had kunnen krijgen binnen die tijd, anders moeten ze gewoon overuren betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin. Ligt eraan wat in je contract staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat hij de vraag niet stelt als dat in zijn contract staat, daar was ie toch bij toen ze dat afsloten ;-)
Dat ligt helemaal aan je werk en hoe de afspraken gemaakt zijn (contract, CAO). Ik werk bv altijd officieel tot 9 uur (en word ook tot 9 uur betaald). Daarna moet ik nog de kas opmaken en invoeren in de computer, opruimen, dweilen. Dan kan ik tussen kwart over 9 en half 10 pas naar huis toe gaan. Maar dat hoort er gewoon bij ;-)