Hoe moeilijk zijn de selectierondes van bijvoorbeeld de KLS?

Ik ben nu 16 jaar en ik ga naar 5v met als pakket N&G en N&T. Ik zou heel graag piloot willen worden bij bijvoorbeeld de KLM maar ik wil wel in Nederland blijven wonen.
Ik weet dat het nog een tijdje duurt maar voor je het weet zijn de 2 jaar voorbij en is het zover. Ik weet ook dat het nu een beroerde tijd is om piloot te worden maar je weet nooit hoe het over 2 jaar is, misschien is er dan weer een tekort toch?
Nou had ik als vraag: hoe moeilijk zijn nou die selectierondes van bijvoorbeeld de KLS? Kan je daar voor trainen? Of moet je het gewoon hebben en hopen dat het eruit komt? Iemand tips?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met als pakket N&G en N&T... Welke van de twee heb je dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb N&G én N&T, ik heb gewoon 2 pakketten.
Ik heb N&T gekozen maar heb bio erbij genomen dus dan heb je ook N&G.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat dat zo werkte, bij ons was het gewoon dat je een vakkenpakket koos en de extra vakken zorgden er niet voor dat je een ander pakket erbij had. Als je je gaat inschrijven voor hogescholen/universiteiten, moet je vaak ook aangeven welk vakkenpakket/profiel je hebt gekozen. In jouw geval moet je dan N&T doen, omdat dat jouw basis profiel is.

Antwoorden (1)

Of de test moeilijk is, is persoonlijk. Ik heb misschien een interessante link voor je gevonden waar dit wordt besproken.