welke vragen kan ik verwachten?

Ik heb morgen mijn eerste sollicitatie gesprek ooit. De mevrouw die ik aan de telefoon had zei: 'het zal maar een kwestie zijn van 5 minuutjes.' Welke vragen kan ik in zo'n korte tijd verwachten?

Toegevoegd na 1 dag:
er is me gevraagd om te laten weten wat me nou precies gevraagd is.

sowieso mijn persoonlijke gegevens.
waar ik nu nog werk.
wat ik daar doe.
wat ik na school wil gaan doen.

dat was het wel zo ongeveer :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je morgen ook aan ons weten welke vragen ze daadwerkelijk gesteld hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb straks het gesprek, erna zal ik erop zetten wat ze gevraagd hebben. Moet ik dat hier bij zo'n reactie zetten, zodat de rest het ook ziet. Of moet ik dan de vraag bewerken, en het dan erbij zetten?

Antwoorden (8)

hoe heet je
hoe oud ben je
wat zijn je hobbys
wat voor muziek luister je
wat is je beste kwaliteit
wat is je slechtste kwaliteit.

heb zelf laatst nog gesprek van 5 minuutjes gehad ;)
komt allemaal wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zal je vragen iets over jezelf te vertellen, wat je ervaring is en of je bekend bent wat het bedrijf doet en of je weet wat de baan inhoudt. Je kunt ter voorbereiding op hun website kijken. Blijf jezelf, kom netjes gekleed en relax dan komt het goed.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd erg belangrijk om hun (evt.) website te bekijken, zodat je precies weet wat het bedrijf doet. komt ook erg geïnteresseerd over als je in het gesprekje zegt: ik zag op jullie website ..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook mijn ervaring en dan zien ze in ieder geval dat je er moeite voor doet om te weten wat ze precies doen. Dan heb je voor jezelf ook een beeld erbij waar je komt te werken.
Het hangt er helemaal van af wat voor soort baan het is? als het een vakantie baantje is kan je vragen verwachten Zoals boven genoemd.. Je krijgt altijd een vraag; wat zijn je sterke/zwakke kanten (eigenschappen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vijf minuten wordt er niet zoveel gevraagd maar meer gelet op de eerste indruk die jij maakt. Mochten er vragen volgen, dan zijn die altijd gericht op je kwaliteiten. Wees altijd eerlijk, maar een beetje opscheppen mag best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maakt jou geschikt voor ons bedrijf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De antwoorden hierboven zijn oké. Maar toch wil ik enkele tips meegeven.
1. Zeg niet te vaak "eeh".
2. Heb voldoende gespreksstof. Aan een gesprek met vele stiltes heeft niemand iets.
3. Wees goed uitgerust..

Veel succes morgen!

Groet,

Maarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen ook vragen of jij nog vragen hebt. Probeer er van tevoren 1 of 2 te bedenken, dan kom je geïnteresseerd en voorbereid over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook welke school je doet, en of het daar goed gaat, if ke ergens anders hent gesolliciteerd.

Blijf vooral eerlijk!
Dan komt alles goed.;)

Succes!