Is het abnormaal dat je zelf achter je rooster aan moetgaan bij een vakantiebaantje?

Ik ga deze zomer 3 weken werken bij een verzorgingstehuis voor ouderen. Is het raar dat ik zelf achter mijn rooster en werktijden aan heb moeten gaan of gebeurt dit vaker bij vakantiebaantjes? Ik heb namelijk tot 3 dagen van te voren nog niks te horen gekregen en ben daarom naar het verzorgingstehuis toegegaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Roosters maken, voor zoals in jouw geval, een verzorgingshuis is behoorlijk ingewikkeld, zeker in de vakantie tijd.
Misschien was het rooster nog niet helemaal klaar.
Het was netjes geweest als men jou je rooster even had doorgegeven, maar je hebt ook je eigen verantwoording, dus het is prima dat je zelf even informeert wat jouw werktijden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is niet abnormaal dat je zelf je verantwoordelijkheid neemt. Als jij geld wil verdienen moet je het er niet op aan laten komen maar zelf je informatie inwinnen.
Interesse tonen in je werk is ook nooit verkeerd.
In je verdere leven word het ook niet allemaal aangedragen.

Het zou wel netjes van ze zijn geweest om het je door te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsja, wat is raar. Het is op zijn minst nogal slordig en als er nog meer van dat soort akkefietjes komen ( zoals dat je zelf achter je salaris aan moet ) dan weet je dat je volgend jaar ergens anders een baantje gaat zoeken.

Houd goed je uren bij die je werkt en check je loonstrookje, misschien zijn ze met meer dingen slordig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet normaal, ze horen je van te voren goed te instrueren en dus ook je rooster te verzorgen.
Maar men maakt graag misbruik van vakantiekrachten.
Let ook op dat je wel genoeg en op tijd wordt betaald!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een zegt niet normaal de ander weer wel.
Ik kan je vertellen, ik werk nu bij van dijk Educatie (de grootste jongeren werkgever van Nederland) en daar moet je er ook altijd zelf achteraan. Het is tenslotte een vakantie baan moet je maar denken.