Ik wil graag naar een uitzendbureau... zie uitleg a.u.b.

Ik had ook een aantal vragen, maar die zijn al grotendeels beantwoord door vragen van anderen mensen, maar nu heb ik nog 1 probleem (denk ik) ik ben student en woon op mezelf. Momenteel zit ik heeelll erg krap bij kast en er is op dit moment niemand (helaas) waar ik op terug kan vallen. Nu wil ik me dus inschrijven bij een uitzendbureau omdat ik graag veel en snel aan de bak wil, maar ik las dat ze daarvoor je ID nodig hebben, nu is het zo dat mijne al iets langer als een maand is verlopen, en een nieuwe laten maken kost toch weer 50 euro, wat ik op dit moment niet kan missen/niet heb. Kan ik mij nog wel inschijven? Vermelden bij een uitzendbureau dat je geen geld voor een nieuwe hebt klikt wel alsof je een "stumpert" bent. Ik ben op dit moment erg radeloos hoe ik deze dingen moet oplossen, vandaar dat ik nog steeds wakker ben. Dus ALLE tips die jullie hebben zijn welkom, om zo snel mogelijk uit deze benauwde situatie te komen, want het levert nogal wat (overbodige) stress op!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch proberen een nieuw ID aan te schaffen, je bent namelijk strafbaar als je je niet kunt legitimeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken kun je je ook legitimeren met een geldig rijbewijs. Bijvoorbeeld als je op straat aangehouden wordt. Alleen bij werkgevers moet je je juist wel kunnen legitimeren met een Identiteitskaart of paspoort. Bij uitzendbureau's inschrijven zal lastig gaan, omdat uitzendbureau's personeel zonder geldig ID of paspoort niet kan plaatsen bij opdrachtgevers (werkgevers).

Het beste antwoord

Opnieuw aanvragen van een ID kost maximaal 43.85. Iets minder dan 50 Euro, en je hebt ook kans dat in jouw gemeente het nog iets goedkoper is, omdat 43.85 alleen maar het maximum is. Scheelt niet zoveel, maar alle beetjes helpen.

Je kunt kwijtschelding aanvragen bij de Sociale Dienst, als je echt geen geld hebt. Maar hoe dat werkt weet ik niet. Ik denk dat je toch eerst zelf moet betalen, en dan je geld terugvragen. Daar zou je dus in dit geval niet zoveel aan kunnen hebben, omdat zoiets weken kan duren.

Ik begrijp je stress en je slapeloosheid, en ik vind het hartstikke vervelend voor je! Maar aan de andere kant begrijp ik het ook weer niet. Je staat toch niet helemaal alleen op de wereld? Heb je echt niet een studievriend, een buurman, tante, broer, of wie dan ook, waar je op terug kunt vallen? Zo iemand moet toch wel te vinden zijn? Desnoods via je school! Daar zullen ze best weten, wie je bent, en of het verantwoord is, om je uit een of ander potje te helpen, als ze zeker weten dat het over een maand is terugbetaald.

Uit alles blijkt dat je geen "stumpert" bent (zoals je schrijft) maar dat je studeert, op je zelf woont, voor jezelf zorgt, en wil werken! Op die basis zal er best iemand zijn die je even uit de brand wil helpen. Het gaat hier niet om honderden Euro's, en het gaat ook niet om geld dat je nodig hebt om feest te vieren. Je moet even investeren om geld te verdienen; dat is alles. Ga in ieder geval even praten met een mentor of vertrouwenspersoon op jeschool. Wie weet wat voor goeie tip je krijgt. Veel succes! 't Komt vast goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik snap wat je bedoelt. Bij een uitzendbureau kun je je ook legitimeren met een rijbewijs als je die hebt..(?)

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor alle info zie:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu kan ik je geruststellen denk ik. Toen ik me laatst bij studentenwerk inschreef hebben hun mijn ID niet eens in de handen gehad. Ze moesten alleen mijn BSN hebben en die moest ik even zelf invullen. Als ze bij een ander bureau een kopie nodig hebben zal het wel een probleem zijn. Maar dat was bij studentenwerk niet zo. Dus ;)
Welterusten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is studentenwerk een uitzendbureau met locaties? Of een uitzendburreau via het internet? (Misschien stel ik nu een hele domme vraag hoor...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studentenwerk heeft locaties. Sowieso in Maastricht maar volgens mij door het hele land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja door het hele land:)