kan je met een TSO-diploma nog naar een universiteit gaan (bv. voor dokter, chirurg of advocaat gaan studeren)

ik wil graag dokter of advocaat worden.
in de lagere school had ik altijd zo rond 70% en nu in het 2de middelbaar heb ik altijd boven de 83%. kan ik nu nog dokter of advocaat worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Dat zijn goede punten, proficiat!

Met een TSO-diploma kun je zeker naar de unief. Al zul je wellicht wel hard moeten werken, zoals eigenlijk voor veruit de meeste studenten geldt. Als je dokter wil worden, zul je zeker fysica, chemie en biologie moeten volgen. Als je advocaat wil worden, is dit niet zo belangrijk. Gelukkig heb je nog veel tijd om te kiezen.

Toevallig was er vanochtend iets over het TSO op de radio:
http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/koos-jij-je-kind-bewust-voor-studierichting-tso
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel eline je stelt me gerust.
als ik nu nog 4 jaar men best doe ben je dan zeker dat ik naar de unief gaan? (bv.: met een eindrapport van 75% ook)