Moet je een hoog cijfer hebben voor engels om de opleiding luchtverkeersleider te volgen??

Na een havo NT diploma kun je je aanmelden voor die opleiding, maar wat als je een 5 staat voor engels. Engels is best belangrijk.
Kijken ze ook algemeen naar je cijfers om zo aangenomen te kunnen worden??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om te kunnen solliciteren, moet je in ieder geval aan vier voorwaarden voldoen:

Je bent minimaal 19 jaar en maximaal 26 jaar oud, je hebt minstens een havo diploma (alleen een MBO-diploma voldoet niet), je beheerst de Nederlandse taal goed; zowel schriftelijk als mondeling, je hebt een voldoende voor wiskunde A, B of D (A1,2, B1 of B1,2), draag je een bril of contactlenzen, dan liggen de grenzen bij -6 en +5.

Er staat niks bij over Engels. Althans, niet voor zover ik kan vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zit nog even wat te lezen op een forum over dit onderwerp en iemand schrijft dat er opdrachten in het Engels gedaan moesten worden. Je moet dus iig wel vaardig zijn met de Engelse taal. Over precieze cijfers kan ik niks vinden. http://forum.fok.nl/topic/438652/4/50
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel lang geleden sprak ik met personeelsmensen van de LVB (Luchtverkeersbeveiliging). Die zeiden dat ze vooral selecteren op geconcentreerd kunnen werken. Ook zeiden ze dat HAVO-mensen met zeer hoge cijfers niet aannamen omdat die blijkbaar sneller afgeleid raken omdat het werk onder hun niveau is. En afgeleid raken in dat werk is een doodzonde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het wel. Engels is een belangrijke taal tegenwoordig en het wordt met veel beroepen gebruikt. En ik denk met luchtverkeersleider helemaal aangezien niet elke piloot nederlands kan