Wat voor werk kan een importbruid allemaal doen als ze in Nederland is..

Engels en nederlands kan ze haast niet.. Ze heeft wel haar basis inburgering behaald. Wel serieuze antwoorden please.. Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

als ze haar basis inburgering heeft gehaald neem ik aan dat ze wel een béétje nederlands spreekt, in ieder geval genoeg om werk uitgelegd te krijgen?
In dat geval misschien schoonmaak werk ( kantoren ) of misschien in de kassen ( ik weet niet of je in het westland woont misschien )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat het dan neer komt op schoonmaakwerk en ander simpel ongeschoold werk.

Er is een groot tekort aan gemotiveerd personeel voor eenvoudige arbeid.
Productiewerkers- inpakkers, sorteerders, fabrieksarbeiders, plukkers, grondwerkers, sjouwers en oppermannen zijn moeilijk te vinden.

Het beste kun je met een paar uitzendbureau's gaan praten.

Ook betrouwbaar thuiswerk is een optie.
Maar minder aan te raden, omdat iemand die thuis blijft zitten,niet snel de taal zal bijleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, Maar je hoeft niet bang te zijn dat het máár schoonmaak werk wordt, is toch een prima baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks mis met schoonmaakwerk Nelly3, maar ik bedoel dat de keuze in banen nogal beperkt zal zijn.
Wat deed ze voordat ze 'importbruid' werd? Heeft ze een opleiding genoten?
Dat is behoorlijk relevant. Talenten en vaardigheden blijven en verdwijnen niet spontaan na een huwelijk.
Als ze diploma's heeft kan ze die laten waarderen.
Daarnaast ga je er voor nu uit dat ze geen Nederlands en Engels kan, maar dat hoeft geen blijvende toestand te zijn. Een taalcursus kan binnen een jaar al bruikbare resultaten opleveren.
Tot die tijd zou ze zich bezig kunnen houden met ongeschoolde arbeid, zoals schoonmaakwerk, productiewerk etcetera.
Maar vergeet niet te kijken naar de mogelijkheden voor zelfstandig ondernemerschap. Misschien is zij goed in handwerk, koken, schilderen, kappen of noem maar op. Dan is een eigen zaakje een hele leuke en goede mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap de min niet van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ de zorg zit ook om mensen te springen, vaak heeft een zorginstelling budget voor scholing